בזמן שבישראל מתקשים להתחייב מתי יוכלו לשוב תושבי הצפון לבתיהם, גם בלבנון מוטרדים מנטישה של תושבים המתגוררים סמוך לגבול את בתיהם. נציג הפרלמנט הלבנוני, ע'סאן חצבני, התייחס היום (ראשון) בראיון ב"אל חדת" הסעודי לסוגיה, ואמר כי "אין תכנית לקלוט מספר רב של עקורים באופן פתאומי ובלתי מתוכנן". 

בריק נפגש עם נתניהו שש פעמים מאז אוקטובר: "האיש ירד מהפסים"

הוא הסביר כי "לא מדובר כאן בעניין שמצריך מתן מחסות, שכן רבים מהתושבים עזבו את לבנון וחלקם שכרו בתים באזורים אחרים. הם התכוננו לכך לפני זמן רב. אנו לא רואים שיש משבר עקירה כפי שקורה במקרים של גירוש זמני. יש מעבר לאזורים אחרים בתוך שטח לבנון ויש בתים שהושכרו ומקומות שנתפסו לתקופות שונות, אולם רבים גם עזבו את לבנון בשלב זה".

חצבני הדגיש כי "אין תוכנית לאכסן אף אחד או לקלוט מספר רב של עקורים באופן פתאומי ובלתי מתוכנן. ראינו בשנים האחרונות שיש הכנות רבות למעבר של אנשים בתוך לבנון, ויש תכנון רב יותר לשלב זה, אולם בסופו של דבר האנשים האלה עזבו את בתיהם, הלכו למקומות אחרים ורוצים לחזור לבתיהם בהמשך".

ראינו בימים האחרונים תקיפות הדדיות. ישראל תוקפת את פעילי חיזבאללה אפילו בסוריה ומאיימת להפתיע את הארגון. האם המערכה הפכה להיות מתוחמת במגבלות האלה? כלומר, פגיעה בפעילים מבלי שהחזית תוצת באופן מלא או שהאיום הזה עדיין קיים?
"לא, האיום עדיין תקף ודיברנו על התלקחות של כל החזית. ייתכן שההתלקחות הזו תתבטא באינטנסיביות ובקצב גבוה יותר ממה שקורה היום, אולם באותה דרך מכיוון שהטכנולוגיה השתנתה ומכיוון שדעת הקהל העולמית מושפעת מההרס הכולל ומהקורבנות מבין האזרחים ואחרים. ייתכן שנראה לחימה בהיקף גדול יותר, אולם לא יודע אם הקרבות יתרחבו ויובילו לפגיעה באזרחים, באזורים מאוכלסים ובתשתיות נוספות בלבנון. הדבר הזה עדיין אינו ידוע. יש איומים, אולם יש סימני שאלה בנוגע לאופן שבו הם יתרחשו, מתי הם יתרחשו ובאיזה קצב. הדריכות בפני עצמה היא הרסנית ללבנון, אפילו לפני התרחבות המלחמה, מכיוון שהיא מרתיעה השקעות, מטרפדת את ההליך הפוליטי ואת הרפורמות, הקפיאה את כל ההחלטות הכלכליות, הפיננסיות והפוליטיות, והשפיעה על עלות הביטוחים. כלומר, הנזק כבר החל להיגרם, בין אם הקרבות יתרחבו או לא".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה