מטח הרקטות החריג לעבר מרכז הארץ זכה היום (ראשון) לסיקור נרחב בכלי התקשורת. מי שפחות התרשמו מכך הם תושבי הצפון, שחלקם טוענים כי המדינה נרמלה את מצב המלחמה באזור מגוריהם.

חוק הגיוס החדש יובא מחר לממשלה - וזו לא הצרה הגדולה של נתניהו
בעקבות הפצת סרטון ה"מרד": ח"כים קוראים לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו

משה דוידוביץ (צילום: דני צחורי)
משה דוידוביץ (צילום: דני צחורי)

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, אמר בשיחה עם "מעריב" כי "עשר רקטות נפלו במרכז הארץ והתקשורת גועשת ורועשת. המדינה סוערת! יום יום עשרות רקטות נורות לעבר יישובי קו העימות והגליל, כולל טילי נ"ט וכטב"מים מתאבדים והמדינה שותקת! שוב ושוב ההוכחה שלא סופרים את הצפון!".

מורן דדוש, תושב מושב גורן בגבול הצפון המפונה כבר 8 חודשים מביתו אומר כי ״הפכנו להיות שקופים. בישראל כיום יש שתי מדינות - האחת כוללת את האזורים אותם לא פינו - והשנייה כוללת את המפונים והתושבים שנשארו באזורי הלחימה מהדרום ומהצפון. אנו שמחים שמתקיימים חיים ביתר המדינה - אך מה קורה איתנו?״, טען.

״יש להגיד את האמת - מדינת ישראל שמה על המזבח את הדרום והצפון. המדינה ממשיכה כרגיל ומנרמלת את מצב המלחמה בצפון - כל עוד לא מפריעים לחיים של שאר המדינה. זה הנרמול שהיה בעוטף עזה במשך כל השנים - וראינו מה קרה. שמונה חודשים מפוצצים אותנו בצפון בירי רקטי, כטב״מים, טילי נ״ט - ומה לא. המצב נהפך לשגרה בעיניי מי שלא מתגורר כאן. כעת, לאחר שנורו מטחים למרכז, מיד עברו לאולפן החדשות לעדכונים. כמה דקות לפני כן, נשמעו אזעקות בצפון מחשש לחדירת כטב״מים - אבל מישהו התייחס לכך? כבר הבנו של מי החיים חשובים יותר״.

רפאל סלאב, ממנהיגי ארגון ׳לובי 1701׳ מתח ביקורת ואמר כי ״עד לשעה זו ביום, נשמעו לפחות שש התרעות בצפון, אך בקושי ציינו זאת בחדשות. לצערי, הגענו למצב של נרמול המצב הביטחוני בצפון. צריך להבין, יש את מדינת תל אביב - ואת מדינת הגליל. כשיש ירי לגליל, התקשורת צריכה לעצור ולקיים גם כן משדרים מיוחדים כדי לא להפוך את המצב לשגרה".

"בתחילת המלחמה כשהיו שיגורים במרכז, היו משדרים מיוחדים בכל פעם כאשר נורה מטח. כך גם היום קרה. מתעלמים מהמצב בצפון, והפערים בין הפריפריה הצפונית והדרומית למרכז הם  לא רק ביטחוניים - אלא נוגעים גם בחינוך, כלכלה, רפואה. בהתאם לכך, החלטתי להקים אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, כדי לדאוג שלא ינרמלו את המצב בצפון, ושנחזור לביתנו עם פתרון ביטחוני ראוי ואמיתי״.