יום קרב בצפון: חיזבאללה המשיך לשגר עשרות טילים היום (ראשון) לעבר יישובי הצפון, כאשר בית נפגע מטיל נ״ט ביישוב אביבים, שריפה התפתחה במקום. אזרח אחד חולץ על ידי כיתת הכוננות עם פגיעת הלם. כמו כן, רקטות נחתו בשטחים פתוחים סמוך לקיבוץ שניר. לאחר המטחים הכבדים נפצע גבר בן 40 באורח קל ואישה בת 35 חקתה בחרדה. הם פונו לקבלת טפול רפואי בבית החולים זיו שבצפת.

מטח לעבר יישובי השרון והמרכז; בצה"ל טוענים: חמאס בלחץ גדול מרפיח
חוק הגיוס החדש יובא מחר לממשלה - וזו לא הצרה הגדולה של נתניהו

בתוך כך, בוצעו היום עד כה שלושה סיכולים, אשר סך הכל חוסלו שמונה מחבלים בדרום לבנון. באחד מהסיכולים ​​מזל"ט תקף אופנוע בדרום המדינה ונהרגו לפחות שלושה מחבלים. מוקדם יותר, בצה"ל אישרו כי כלי טיס של חיל האוויר ומרכז האש של אוגדה 146 זיהו מחבל חיזבאללה יוצא מתוך מבנה צבאי של הארגון במרחב א-נקורה. זמן קצר לאחר מכן בוצעה סגירת מעגל מהירה, במסגרתה כלי הטיס תקף וחיסל את המחבל.

חיסול בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
חיסול בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

בנוסף, לפני זמן קצר הותקפו שני מחבלי חיזבאללה נוספים שזוהו פועלים במרחב עייתא א-שעב. במהלך היום זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון למרחב שלומי, ומספר שיגורים נוספים למרחבים שונים בצפון הארץ, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

סיכול ממוקד בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
סיכול ממוקד בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

בהמשך לטיל הנ״ט שנפל בבית באביבים היום, אמר ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר: "עוד אזרח נפגע, עוד בית נהרס. עוד נס שקרה. אנחנו דורשים מהממשלה לפעול ביד חזקה ולהנחית על האויב מכת אש ותמרות עשן. אנחנו לא מוותרים על הצפון ומחזיקים חזק - אבל יחד עם זאת אני מציע לממשלה שלא להשתמש בסבלנות הזו שלנו נגדנו. אסור לאבד את הצפון".