מלחמה בעזה: הותר לפרסום שמו של החלל ה-635 מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר, סמ"ר בצלאל צבי קובץ שנפצע בשבוע שעבר בקרבות בצפון רצועת עזה, ומת היום (ראשון) מפצעיו. הוא הובא הערב למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בירושלים ב-18:30. 

"הסיכוי למצוא חטוף בצורה מקרית הוא אפסי": מאחורי איסוף המודיעין בחקירות השב"כ
טעות אסטרטגית? "רפיח זה סוג של אילוץ פוליטי, אין תועלת צבאית"

באירוע בשבוע שעבר נפלו עוד שלושה לוחמים סרן ישראל יודקין ז״ל וסמ״ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז״ל, מגדוד נצח יהודה חטיבת כפיר.
חייל נוסף רס״ר (מיל׳) גדעון חי דירוא ז״ל,  מסיירת יהלום של חיל ההנדסה הקרבית. כל הארבעה נפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה. במהלך סריקות שביצעו בסמוך לבית חאנון במרכז הרצועה. סרן ישראל יודקין ז״ל, סמ״ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז״ל והלוחם בגדוד 97, חטיבת כפיר, נפגעו כתוצאה מירי צלף.

בתוך כך, צה״ל מתקדם בכל הכוח ברפיח אחרי שלמעלה ממיליון עזתים עזבו את רפיח לאזורים ההומניטריים מצפון. הדבר התאפשר במהירות רבה לאחר שישראל פתחה את מעברי הסיוע הומניטרי מצפון ובעצם ניתבה את הספקת המזון, המים שרותי הרפואה ועוד באופן כזה שרבים עברו בביטחון לערי מקלט מאוהלים. במקביל, הציגו בצה״ל לממשל האמריקאי את שולי הבטיחות שנקבעו לכל הכוחות המתמרנים ברפיח.

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר אתמול כי עד עתה איתרו הכוחות ברפיח 11 מנהרות. על פי הערכות הנגבי המספר גדול הרבה יותר. חלקם חוצה למצרים. בישראל מעריכים כי חמאס לא הבריח חטופים במנהרות למצרים. החשש שלו הוא כי על אדמת מצרים יהיה לו קשה לנהל אופרציה של שמירה והסתרה של חטופים.