היום (ראשון) הודיע צה"ל כי בכוונתו לצמצם את מספר החברים בכיתות הכוננות הנמצאים בשירות מילואים פעיל בחלק מיישובי הצפון אשר אינם צמודי גדר, זאת לשם "ייעול ניצול משאבי המילואים וזמנם".

אבל כבד: סמ״ר סהר סודאי מגבעתי נפל בקרב בצפון רצועת עזה
"למה לא עשינו את זה?": אליעזר "צ'ייני" בשאלה קריטית על המלחמה

בהודעה נכתב כי "על מנת לשמר אורך נשימה, כשירות הכוחות ורציפות תפקודית, הוחלט על צמצום מספר החברים בכיתות הכוננות הנמצאים בשירות מילואים פעיל בחלק מיישובי הצפון אשר אינם צמודי גדר. ככלל, אין שינוי בגודל כיתות הכוננות ביישובים המפונים אשר סמוכי גבול בגליל ובגולן.

כלל חברי כיתות הכוננות ישארו עם ציודם האישי, על מנת לאפשר את הפעלתם בעת הצורך באופן מיידי. במסגרת תפיסת ההגנה המרחבית, יישובי הצפון מוגנים על ידי מערכות הגנה שונות לצד מחלקות ההגנה ופעילות שוטפת של כוחות צה"ל במרחבים השונים".

הודעת צה"ל עוררה זעם רב בקרב הרבש"צים. בהודעתם, מטעם ארגון הרב"שצים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית המאגד את הרב"שצים ברחבי המדינה, הם מסרו: "הכתובת על הקיר ונראה שראשי מערכת הביטחון עוד לא השכילו להבין כי מדינת ישראל נמצאת בקרב על חייה. מדובר בהחלטה הזויה שאין לה אח ורע עם המציאות.

במקום להוקיר ולהכיר ברבש"צים כעובדי משרד הבטחון, השר גלנט מוסיף חטא על פשע ומאשר את המחדל הזה. מיליון אזרחי ישראל  בצפון ובדרום ימשיכו להיות מופקרים בעקבות החלטה זו. לא ניתן לאף אזרח ישראלי להפוך לבשר תותחים. הגיע הזמן שהשר גלנט יבוא ויחליף את הרבש"צים ואת חברי כיתות הכוננות. מדובר בהפקרות מוחלטת".