ממשל ביידן מסר אמש (ראשון) כי הוא שוקל להטיל סנקציות על אנשים המעורבים בתקיפות וחסימת משאיות הסיוע, כך על פי דיווח של העיתון האמריקאי "הוושינגטון פוסט".

"קיבוצי העוטף הם שמאל קיצוני, צריך לערוף ראשים": הצצה להמשך התחקיר על מירי רגב
אירוע מזעזע בהר מירון: שוטר מג"ב הטיח אדם מבוגר על הרצפה - והושעה | צפו

הדיווח הגיע לאחר שמתנחלי ימין קיצוני הגבירו את התקיפות על משאיות הסיוע בעזה שעברו בתחומי יהודה ושומרון, הקימו מחסומים באזור וחקרו נהגים. המתנחלים מאפשרים לציבור הרחב גישה לקבוצת וואצאפ, בה מתאמים תקיפות וחסימות מראש, מתעדים תמונות של רכבים כדי ללמוד להבא אילו סוגי רכבים נושאים את הסיוע ומגייסים תומכים נוספים למען החסימות. אחת הקבוצות הגיעה ליותר מ-800 חברים, ששיתפו תמונות על משאית עמוסה בסוכר תוך שהם עוקבים אחריה.

סיוע הומניטרי של הסהר האדום, סוריה (צילום: רויטרס)
סיוע הומניטרי של הסהר האדום, סוריה (צילום: רויטרס)


במשאית סוכר שכזאת שעצרה במאחז אביתר ויועדה להגיע לעיירה סלפית, למשל, הספיקו התוקפים לפזר את תכולתה על הכביש ולא איפשרו לנהג, שנמלט ללא פגע לדבריו, להעמיס את הסחורה מחדש על המשאית. במקום זאת, חיילים נראו מסירים את שקי הסוכר עם דחפור ומשמידים אותם, בעוד תכולתם עומדת ומוערכת על סכום של 30,000 דולר. בעלי משאיות אחרות אף העריכו את הפסדם ב-200,000 דולר.

"אני שמח על כל משאית שלא נכנסת לעזה ואני גם שמח לראות אותה עולה באש", אמר יוסף דה ברסר בן ה-23, מנהיג בתנועת "לא נשכח", המנהלת מספר קבוצות וואצאפ המכוונות לחסימת משאיות הסיוע.

מצה''ל לא התייחסו לתקרית, אך כן נשלחה הצהרה כללית לפיה הוא פועל בגדה המערבית במטרה "לפזר עימותים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים ומסייע עד להגעת המשטרה". היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, כינה את הסיכול במשאיות הסיוע כ-"זעם מוחלט".