מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום שוחח עם גדי נס ברדיו 104.5fm על התחושה של דשדוש למרות המבצע ברפיח, ועל התמיהה בקרב רבים נוכח החזרה של צה"ל לאזורים ברצועה שכבר נכבשו וטוהרו בשלבים קודמים במלחמה. בפתח השיחה אמר: "עד לפני שבוע באמת כל העסק דשדש, לא היינו במקומות הנכונים וכמעט ארבעה חודשים בזבזנו לריק". 

אחרי העימותים במירון: שבתאי זעם על בן גביר - ופנה ליועמ"שית   
היועמ"שית במתקפה חריפה על הממשלה: "מרחיקה את שומרי הסף מהאירוע"  

לדבריו, "לאורך הלחימה פיתחנו שיטות לחימה חדשות, וכרגע יש דרך לפעול גם על וגם תת-קרקע בו זמנית".

כשנשאל צ'ייני לגבי הוצאת כוחות צה"ל והחזרתם לאורך המלחמה, והאם נצטרך לחזור לדעתו אחרי שצה"ל ייכנס שוב למקומות שכבר טיהר, השיב: "כמה פעמים חזרת לג'נין? לטול כרם לשכם? מאות פעמים? אתה רוצה להמשיך ולהיות זה שאחראי על הביטחון בעזה? או שאתה רוצה לתת אותו למי שיהיה שם? חמאס? עבאס?"

צ'ייני המשיך ואמר: "אז מה הקיצורים האלה? אני לא מצליח להבין! חזרנו עוד פעם למקומות שבהם היינו? - כן! ונחזור עוד הפעם מה ההבדל? ההבדל שאם פעלת נכון וניקית את השטח היטב. ועדיין תמיד יהיו מחבלים, כמו שיש בג'נין ובשכם וכן הלאה. ואז אתה נכנס עם כוחות קטנים אחר כך. וזה מה שאנחנו מנסים להשיג". הוסיף: "הפעולות האלה בסופו של דבר מפעילות לחץ על סינוואר".

פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח (צילום: דובר צה''ל)

בעניין הסיוע ההומניטרי הסביר צ'ייני: "אנחנו נהיה חייבים בדרך זו או אחרת להיות שותפים בחלוקת הסיוע ההומניטרי. אין ברירה אנחנו נהיה חייבים לעשות את זה. אתה אמרת ממשל צבאי? - אני אומר לא. זה לא ממשל צבאי. אני רוצה להיות זה שמחלק את האוכל. כי אם אני לא אעשה את זה - חמאס יעשה את זה, ואז אנחנו לא נעמוד ביעדי המלחמה. יעד מלחמה אומר פירוק יכולות החמאס מבצעית ושלטונית - אז אם חמאס ישאר לשלוט, ויחלק את האוכל - אתה לא מפרק את חמאס".

תיעוד מהלחימה של כוחות צוות הקרב 460 בג'בליה (צילום :דובר צה"ל)