מלחמת חרבות ברזל: מורן אלון, דובר היישוב בת-חפר, שוחח היום (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על התיעוד המטריד של חציית השב"חים, וסרטון שפרסמו מחבלי חמאס בטולכרם - שבו הם נראים יורים לעבר הבתים.

התקרית ברפיח תעצור את המלחמה? עמוס גלעד: "יש אירוע גדול מזה"
איומים שישראל טרם הכירה: היקף הסיוע של איראן לחיזבאללה ממשיך להיחשף

בפתח הראיון אמר: "האירוע הזה מתפשט גם לגבולות היותר קרובים ומוכרים. בת חפר, בחן, יד חנה, יושבים על קו התפר עם טולכרם. המותנים הצרות של המדינה. בנקודה הזו נכנסים שב"חים גם בזמן מלחמה, אנחנו יודעים שהיסטורית הגדר הייתה פתוחה, אנשים היו חוצים באופן שוטף עד 7 באוקטובר".

"מאז יש חומה לאורך כל קו התפר, אך אתמול גילינו שזה לא עוצר אף אחד", המשיך. "שב"חים זו מילה מכובסת. האחריות היא צבאית, אנחנו תושבים פה. עד 7 באוקטובר גרנו ביישוב פסטורלי ורגוע, והפכנו לחזית של המדינה. 300 מטר מבתי התושבים מתנהלת מלחמה, ירי לכיוון היישוב, מי שהוא הריבון זה צה"ל ואנו מגלים שרמת המוכנות וסדרי הכוחות רק הולכים ומידלדלים. תחושת הביטחון של התושבים באזור ובבת חפר בפרט פשוט נעלמת, אנחנו מאבדים אמון".

שריפה בקריית שמונה בעקבות ירי רקטי (צילום: כבאות והצלה)

"הילדים יוצאים לבתי הספר, ופתאום צרורות אימתניים, אין מענה מאף כיוון, הילדים בפניקה, ההורים בפניקה, אף אחד לא יודע במה מדובר. אלה היו מחבלים פלסטיניים שהחליטו שהם יורים צרורות לכיוון בת חפר. מ-300 מטר ירי לכיוון יישוב, זה נשמע כאילו זה אצלך בחצר. ודאי שצה"ל מודע והוא תפס את כולם ככל שאנחנו יודעים, האירוע צולם מתוך חמ"ל שיושב בבחן", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "אתה שואל אותי אם זה בסדר? ממש לא. בתוך השב"חים יכולים להיות אנשים שיש להם אינטרסים אחרים. האם מדינת ישראל וצה"ל מאפשרים להם לשים קצוץ על סמל הריבונות שלנו, על החומה הזאת? המדינה חייבת להחליט שיהיה שטח מפורז מעבר לגדר, שכל מי שנכנס לשם דמו בראשו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm