בחדשות ABC דווח היום (שלישי) כי בישראל עדכנו את ממשל ביידן על כך שההערכה היא שרסיס מהתקיפה שלשום ברפיח פגע במכל דלק שעמד במרחק של כ-100 מטרים. על פי הדיווח, בישראל מעריכים כי זה מה שהצית את השריפה באוהלים של האזרחים.

המרחק מהמבנה שהותקף למתחם ההומניטרי - 30 מטרים | פרטים חדשים מהתקרית ברפיח
התקרית ברפיח תעצור את המלחמה? עמוס גלעד: "יש אירוע גדול מזה"

תקיפת צה''ל ברפיח (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל ברפיח (צילום: רויטרס)

בישראל מעריכים בינתיים כי הפגיעה באזרחים עזתיים במהלך החיסול של שני בכירי החמאס לא ישפיע על יצירת הלחימה ברפיח. צה״ל זיהה את השנים בתוך מבנה במרחק 30 מטרים ממאהל של הפליטים. צה״ל השתמש בחימוש מדויק כדי לפגוע בשניים. סרטון הפגיעה מוכיח כי רק המבנה נפגע. בצה״ל חוקרים כיצד פשטה האש במאהל. הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה את מנגנון התחקור המטכ״לי לתחקר את התקיפה ברפיח.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהודעת דובר צה״ל נאמר: "אמש כלי טיס תקף יעדי טרור משמעותיים ברפיח, בהם בכירים במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, שהכווינו פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון וביצעו פיגועים רצחניים כנגד אזרחי מדינת ישראל. התקיפה התבצעה על בסיס מידע מודיעיני מקדים על הימצאותם של המחבלים במקום״. 

מיקום התקיפה ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
מיקום התקיפה ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

בצה״ל מציינים כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים. עוד אומרים בצה״ל כי התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל מוואסי, אליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות. לדברי גורם צבאי המרחק מהמבנה שהותקף למתחם ההומניטרי הוא 30 מטרים. בצה״ל שללו את הטענות הפלסטינים כי נורו שבעה טילים במשקל של טון כל טיל אלא בשני טילים קטנים ומדויקים.