טנקים נכנסו בשעות הצהריים היום (שלישי) למרכז רפיח ומתקרבים אל חופי העיר, כך לפי דיווחים ערביים. צה״ל בוחן את רצף ההתקדמות ברפיח בעקבות האירוע בו נהרגו כ-40 פלסטינים בשריפה שהתלקחה לאחר חיסולם של שני בכירי חמאס ביום ראשון בלילה בשכונת אלסולטאן ברפיח. לפי נתוני אונר"א: כמיליון בני אדם נמלטו מהעיר רפיח במהלך שלושת השבועות האחרונים. בעיתון "אל-חדאת" הסעודי דווח כי דיר אל-בלח היה עמוס בעקורים לאחר הרחבת הפעילות הישראלית ברפיח.

לא רק שופט: האם אורנשטיין יושעה גם מלשכת עורכי הדין? | פרסום ראשון    
"אם צה"ל היה יודע שיש סכנה לאזרחים - הוא לא היה מבצע את החיסול ברפיח"

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרף צק״ח ביסל״ח, ממשיכים בפעילות במרחב רפיח. כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח״ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום.

הפעילות נעשית תוך מאמצי הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים.הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות.

הפצצה באזור רפיח (צילום :רשתות ערביות)
בנוסף, כחלק מפעילות אוגדה 98 בצפון הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 ו7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. הלוחמים השמידו ביממה החולפת עשרות תשתיות טרור במרחב ג׳באליא, בינהן, פירים תת קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל"ח ומבנה צבאי ממנו ניהל ארגון הטרור חמאס לחימה. באחת מהפעילויות, הכווינו כוחות האוגדה מטוסי קרב של חיל האוויר שסגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורי מרגמה לעבר הלוחמים שפעלו במרחב.
כוחות אוגדה 99 בהובלת צוות הקרב של חטיבה 679 מרחיבים את פעילותם במרכז הרצועה.  במהלך היממה האחרונה הכוחות זיהו מחבלים מחבלים שוהים במבנה הסמוך אליהם, זמן קצר לאחר מכן מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים. במקביל, הכוחות ממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור במרחב. באחד הפשיטות שהושלמו איתרו הכוחות מחסן אמל"ח.
פעילות צה"ל ברפיח 28.5.2024 (צילום :דובר צה"ל)

אתמול פעלו בישראל לצינון הביקורת הבינלאומית בעקבות האסון ברפיח. בצה״ל ובמערכת המדינית הובע חשש כי האירוע יביא את בית הדין לצדק בהאג להתכנס שוב ולהוציא צווים נוספים נגד ישראל. מסיבה זו הצהיר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל בימת הכנסת כי מדובר באירוע טרגי שנמצא בבדיקת צה״ל.

פעילות צה''ל ברפיח 28.05.2024 (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברפיח 28.05.2024 (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, הפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי, הודיעה על מינוי צוות התחקור המטכ"לי שיחקור את האירוע. מדובר בצוות בלתי תלוי. במקביל בישראל מתכוונים להציג את סרטון התקיפה לגורמים דיפלומטים על מנת להמחיש כי התקיפה כוונה למבנה בו נמצאו שני המחבלים הבכירים, וכן כי המבנה היה במרחק של 30 מטרים מהאוהלים שעלו באש. בצה״ל מדגישים כי החימוש לחיסול היה קטן וצה״ל השתמש בנשק מדויק ומונחה.