החשוד בסרטון ההמרדה נגד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ״ל הרצי הלוי זה אופיר לוזון מהרצליה. לוזון פרסם בעבר הודעות רבות ברשתות החברתיות שהעידו על עמדותיו הפוליטיות, ובהן תמיכה נחרצת בממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד לפני המלחמה תקף את ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ובחודשים האחרונים החריף את הביטויים בהם השתמש כלפי מתנגדי הממשלה.

"אל מתנחלי הצפון": התוכן המצמרר שקיבלו ראשי המועצות מחיזבאללה
לאחר האיום של נתניהו - נסראללה קיבל החלטה גורלית לגבי המלחמה בצפון

הוא עוכב לחקירה במשטרה הצבאית, ומצה״ל נמסר כי החקירה ממשיכה להתנהל וכי נאסר עליו להגיע לשירות מילואים. כזכור, החשוד עורר סערה לאחר שתיעד עצמו רעול פנים וחמוש בכלי נשק ווסט לחימה בסרטון שצולם ככל הנראה בעזה ובו הצהיר כי הוא וחבריו (100 אלף חיילי מילואים) לא יעניקו את המפתחות של עזה לרשות הפלסטינית, לחמאס, לפת״ח או לכל גורם ערבי.

החייל קרא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר: ״אתה לא יכול להיות שר ביטחון״ ואחר כך אף מאיים במונולוג ארוך ותוקפני עליו ועל הרמטכ״ל, כי הם יפעלו לבצע מרד צבאי: ״אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ״ל - זה רק לראש הממשלה".

זמן קצר לאחר פרסומו, בחרו בצה"ל להגיב לסרטון ותקפו: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת.  במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ״ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות.