הג'יהאד האסלאמי שחרר היום (שלישי) סרטון חדש עם אות חיים מהחטוף אלכסנדר טרופנוב, בו הוא נשמע אומר: "שמי אלכסנדר טרופנוב. אזרחי ישראל והמפגינים, בימים הקרובים תשמעו ממני את כל האמת של מה שקרה לי ולשאר האסירים פה בעזה. מבקש מכם - תהי סבלניים".

תחמושת החמאס הציתה את האש הכבדה: פרטים חדשים על האירוע ברפיח

משפחת טרופנוב הם תושבי הקיבוץ ניר עוז. בשבעה באוקטובר המחבלים חטפו את הסבתא אירנה טאטי, בת 77, את בתה ילנה טרופנוב בת ה-50, את הנכד אלכס בן ה-28 ואת חברתו ספיר בת ה-29. אב המשפחה ויטלי נרצח במקום. ילנה טרופנוב, ספיר כהן בת זוגתו של אלכסנדר ואירנה טאטי חזרו מהשבי לאחר 54 ימים, במסגרת עסקת חטופים.

מספר שעות לאחר פרסום הסרטון, אמו, סבתו ובת זוגו של אלכס צילמו תגובה לדברים. "לראות את סשה זה מאוד משמח אותי, אבל שובר לי את הלב שהוא כל כך הרבה זמן בשבי", אמרה אמו בכאב, והוסיפה: "אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, תעשו את הכל בשביל להציל את הבן שלי". 

גם סבתו פנה אליו, ואמרה כי "אני מקווה שבקרוב נראה אותך בחיים. בת זוגו, ששוחררה גם היא מהשבי, בנוסף לאמו, פנתה אליו גם היא: "סשה היקר שלי, אנחנו מחכות לך, תחזור אלינו כבר. אנחנו עושות את כל המאמצים האפשריים בשביל שזה יקרה בזמן הקרוב".