חבר תנועת הפת"ח, מוחמד אללחם, התראיין היום (שלישי) לערוץ הסעודי אל חדת' והתייחס לתקרית חילופי האש בין כוחות צה״ל לצבא מצרים שאירעה אתמול סמוך לציר פילדלפי.

הטרור הפסיכולוגי: הג'יהאד האסלאמי שחרר סרטון של אלכסנדר טרופנוב
תחמושת החמאס הציתה את האש הכבדה: פרטים חדשים על האירוע ברפיח

אללחם פתח ואמר: "ההתפתחות הזאת צפויה יחסית מהצבא הישראלי, על רקע האור הירוק המלא מהדרג הפוליטי הישראלי וכן האור הירוק האמריקאי לביצוע הפעולות האלה ברפיח. הקלף הזה שנתניהו ניסה בחודשים האחרונים להשתמש בו, למרות שהערבים והעולם ואפילו הממשל האמריקני בשלב מסוים דרשו להימנע מפלישה לרפיח".

צוות קרב של גבעתי ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
צוות קרב של גבעתי ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף, "דווח על כך שהממשל האמריקני קיבל ערובות מנתניהו ומהצבא הישראלי לכך שהפעולה תהיה מוגבלת, אלא שהשאיפות מוצו לחלוטין. נתניהו איים בהן משיקולי בחירות ישראליים פנימיים. כעת הקלף הזה נשרף ונראה שנתניהו הולך למלחמה ברפיח ובסביבתה. הוא רוצה לקבוע עובדות בשטח בכל הנוגע ספציפית לגבול עם מצרים".

אללחם סיכם, "נוכחותו של הצבא הישראלי בתוך מעבר רפיח מהווה הפרה, לא רק של ההסכמים הבילטרליים בין מצרים לישראל, אלא הוא גם מנוגד לכל האמנות וההסכמים וגם לדין הבינלאומי בנוגע לבית הדין הפלילי ולבית הדין בהאג. השליטה במעבר הזה משמעה שליטה מלאה על הגבול. על כן, על ישראל לשאת בכל ההשלכות הנובעות מכך".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה