היום (שלישי), התקיימה הפגנה של סטודנטים שלומדים באוניברסיטת תל אביב כנגד המלחמה בעזה. בעלונים שחולקו על ידם, נכתב מטעם המפגינים כי "בשעות 12:00-13:00 נקיים שביתת לימודים ומחאה ברחבת הדשא נגד ההשמדה והטבח המתמשך בעם הפלסטיני בעזה״. 

הבלון התפוצץ? המיזם של הנשיא ביידן בעזה נוחל כישלון חרוץ
מריח נורמליזציה? נסראללה במסר ברור לסעודיה | כל הפרטים

במהלך ההפגנה, הגיעו אזרחים המתנגדים לה, ביניהם אלי אלבג, אביה של לירי אלבג, התצפיתנית שעדיין נמצאת בשבי החמאס וקובי סמרנו, אביו של יונתן סמרנו ז״ל שנרצח בשבי וגופתו נמצאת בעזה. במהלכה, התפתח עימות בין אלבג לבין המפגינים. העימות החל כאשר אחד המפגינים אמר לאלבג: ״אין לך מה לעשות כאן, תעוף מפה, תזוז״. בתגובה לכך, אלבג שלבש חולצה שעליה מתנוססת תמונת ביתו לירי לא שתק, נופף בה ואמר: ״לי חטפו את הילדה, אל תפריעו לי, אין לכם ה׳, את הילדה שלי לקחו״. 

אלי אלבג בעימות עם המפגינים (צילום :תנועת "אם תרצו")

בריאיון ל״מעריב״, סיפר אלבג על התפתחות העימות: ״סטודנטים יהודים וערבים מחו נגד ׳הרג׳ הפלסטינים בעזה. בתור אבא שהילדה שלו חטופה, עניין אותי לשמוע מה הם אומרים. עמדתי לצידם בשקט ולא פציתי פה, אך תוך שניות הגיע אחד הסטודנטים, תקף אותי ואמר לי 'מי אתה, אין לך מה לעשות פה, תעוף מפה'.

לא שתקתי ואמרתי לו שאין לו זכות להגיד לי לעוף מפה, ושבאתי לספר על הילדה החטופה שלי - בזמן שהם מדברים על כך שנהרגים פלסטינים בעזה. לא ייאמן כמה שהם מנותקים מהמצב. מה שמעניין אותי זה שיחזירו את החטופים ואת הילדה שלי הביתה״. 

מטעם ארגון התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, נמסר כי ״מה שאנחנו רואים באוניברסיטאות זו הפקרות בלתי נתפסת. אין מנוס מקידום חקיקה שתעגן את הטיפול והסנקציות במסיתים לטרור. אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים - ובראש ובראשונה מחברי הכנסת להצטרף למאבק שלנו נגד הטרור באקדמיה״.