מקורות יודעי דבר אמרו אתמול (שלישי) לסוכנות הידיעות הערבית העולמית כי המתווכות, ארה"ב, מצרים וקטאר, החליטו לחתור לקידום עסקת חטופים בעזה.

משפחות החטופים לא מתרגשות מהמו"מ המתחדש: "תנאי העסקה לא ישתנו"

ההפגנה בקפלן להחזרת החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

בנוסף דווח כי המקורות הקשורים לתיק המו"מ אמרו כי ישנן בקשות אמריקאיות להפעיל לחץ על חמאס כדי "לא להחמיץ את ההזדמנות החדשה להסכם". עוד הוסיפו כי האמריקאים התחייבו ללחוץ על ישראל כדי שהמו"מ לא ישובש, וכן ציינו כי הם ייפתחו קו תקשורת קבוע עם ישראל למעקב אחר המשא ומתן.

ומה חמאס אומרים?

 גורם בחמאס אמר לסוכנות הידיעות העולמית הערבית כי ארגון הטרור לא יסכים לפתוח בסבב מו"מ חדש ללא פרטים ומגבלת זמן: "התנועה לא תסכים לפתוח בסבב מו"מ חדש כמו קודם, ללא פירוט ומגבלת זמן לתהליך המשא ומתן. לא ניפול בפח של נתניהו, שמנסה להימלט. הלחצים הפנימיים והחיצוניים המופעלים עליו באמצעות דיבור על תהליך מו"מ חדש עם אפשרויות פתוחות".

מנהיג חמאס בחו"ל, מוחמד מרדאווי, אמר לסוכנות הידיעות העולמית הערבית כי כל הצעה חדשה שאינה כוללת הפסקת אש קבועה ברצועת עזה היא "התחמקות חדשה של הכיבוש".

לפי הדיווחים, ישראל בעד להתגמש

זאת לאחר שב"וואלה!" דווח לפני כשלושה ימים שישראל הגישה הצעה רשמית למתווכות, וזאת לאחר שממשלת ישראל החליטה לחדש את המגעים. עוד דווח כי העסקה שהוצעה מטעם ישראל כוללת נכונות להתגמש באשר למספר החטופים החיים שישוחררו בשלב הראשון של העסקה, וכן נכונות לדון בשלום קבוע ברצועה.