לאחר שבית הדין הפלילי בינלאומי בהאג הוציאו צו לעצור את הפעילות ברפיח, וישראל מנגד המשיכה את מהלכיה הצבאיים באזור, תגובות העולם לא איחרו לבוא. כך למשל, סעודיה הספיקה לזעום ולהאשים את ישראל ברצח עם והשגריר בפריז התכוון להגיש הצעה כדי "לעצור את הטבח". חזי סימנטוב, ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 13, התראיין הבוקר (רביעי) לתכנית "שבע-תשע" בהנחיית אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לסוגייה המורכבת: "חמאס בלחץ מהפעולה ברפיח. הם אומרים שלא ייכנסו למו"מ רק אם יעצרו את הפעולה ברפיח".

אם לא נתעשת - זו תהיה מלחמת האבדון הראשונה, והאחרונה | רן אדליסט
מחקר חדש מצא: חיסון הפפילומה מונע סרטן – גם בגברים

"לעסקת חטופים הם קוראים עסקת חילופי אסירים והפסקת אש. הפעולה ברפיח יכולה להביא לשינוי מצב ברצועה, ושם אולי תהיה חלופה שלטונית, מה שמאוד מטריד את חמאס בעניין הזה. אם כי חמאס מעריך שיוכל לשרוד גם את עניין הפעלה הצבאית ברפיח בגלל המתיחות עם המצרים, המצב ההומניטרי ברצועה והתקריות שהיו ברפיח, המיוחסות לצה"ל", אומר סימנטוב.

על פרסום הקלטת של החטוף אלכס טרופנוב מהשבי על ידי הג'יהאד האיסלאמי הוא מבהיר: "אנחנו לא יודעים מתי הסרטון צולם, אות החיים תקף לאותו רגע. אנחנו לא יודעים מתי הם שולפים את הסרטונים, אך אנחנו יודעים שחמאס והג'יהאד צילמו את החטופים באירועים כאלה ואחרים, והנשק הזה מתואם. המסר למתווכות, גם להראות שיש בלגן ושחמאס יכול לעשות סדר בבלגן אם יעצרו את הפעולה ברפיח".

"חמאס אמר למתווכות, מצרים וקטאר, שהוא לא יכול להביא לישראל את מה שהיא רוצה, 30-40 חטופים חיים, שהוא לא מחזיק לכולם, ופתאום בעיתוי לא מקראי הג'יהאד מפרסם סרטון של חטוף ישראלי", ממשיך סימנטוב. "הם מתואמים מאוד. יש ארגונים שלא מתואמים עם חמאס. מאז 7 באוקטובר הם מתואמים בעניין התקשורתי וההסברתי תעמולתי".

לקראת סיום הריאיון התייחס סימנטוב למצב המתוח בצפון: "כל הסיפור מראה שאנו כן קרובים להרחבת העימות בצפון, זה הולך לכיוון כזה כי גם כל הדיבורים על הסדר מדיני, שימו מירכאות בעניין, להערכתי הוא רק ידחה את העימות בצפון ולא ייתר אותו. כל הסכם שירחיק את חיזבאללה מהגבול רק ידחה את העימות. יש פה עניין שבו חיזבאללה ואיראן מבינים שאפשר וצריך לאתגר את ישראל אחרי 7 באוקטובר. מהרגע בו איראן שיגרה רקטות אל עבר ישראל האסימון נפל, וזה מתחיל להתגלגל גם לחיזבאללה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm