מלחמת חרבות ברזל: גורם לבנוני המעורה בפרטים אמר לעיתון 'אלנשרה' כי "החששות בנוגע להתרחבות המלחמה מוצדקים. חלון ההזדמנויות מצטמצם, קרובים יותר מבעבר להרחבת העימות מול ישראל. המידע מצביע על כך שחיזבאללה התכוון למה שאמר, כשהזהיר כי הוא נערך לכל התרחישים". המקור לא שלל אפשרות שחיזבאללה תממש את איומיה להעביר את הלחימה לתוך שטח ישראל.

"נתניהו ישלם על מילותיו": ההצעה של הבכיר לשעבר לראש הממשלה
"הנזק שייגרם לת"א יהיה גדול בהרבה": מצרים איימה על ישראל | דיווח

המקור דיבר על חזונו לגבי המצב, לאחר שעקב אחר התפתחות האירועים והתעדכן במידע שהתקבל אודות המשא ומתן והפגישות המתקיימות במדינות ערב ובחו"ל במטרה למצוא הסדרים ופתרונות לפני שיהיה מאוחר מדי. המקור אמר כי החשש מהתרחבות המלחמה המתרחשת כיום מוצדק בשיחות המתנהלות בתחום זה בסלונים הפוליטיים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אותו מקור מאמין, כי האמריקאים כבר מנסים להשיג התקדמות לפני שיגיעו לחודשי יוני ויולי הבאים, אך הוא סבור כי החלון החל להצטמצם, וכי עלייה ברמת העימות קרובה יותר מבעבר, אך הוא אינו בטוח שתפרוץ מלחמה כוללת, משיקולים שלדעתו הם גדולים מדי מכדי שיילקחו בעתיד.

מטוסים ישראלים פורצים את מחסום הקול מעל דרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

המקור לא שלל את האפשרות שהחיזבאללה יבצע בכוונה תחילה את איומיו הקודמים ויעביר את הקרב לתוך ישראל, וזה מסביר את הפריסה של כוחות ישראליים לאורך הגבול עם לבנון, ואת פינוי כל האזורים הקרובים לאוכלוסייה הישראלית, כך שלא יחזור על עצמו תרחיש 7 באוקטובר.