בת חפר שוב תחת מתקפה: מחבלי חמאס פרסמו היום (רביעי) סרטון בו תועדו מחבלים רעולי פנים מבצעים ירי אוטומטי על היישוב. לא דווח על נפגעים בגוף באירוע, אולם ככל הנראה זותהה פגיעה ברכוש. בעקבות הירי תוגברה האבטחה על הסעות התלמידים ביישוב.

"נתניהו ישלם על מילותיו": ההצעה של הבכיר לשעבר לראש הממשלה
"הנזק שייגרם לת"א יהיה גדול בהרבה": מצרים איימה על ישראל | דיווח

מורן אלון, דובר היישוב בת חפר, אמר בשיחה עם "מעריב" כי בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה זו משימה אני חייב להגיד לא אפשרית ברמה הזאת. אנחנו מדברים פה על ירי, תראה אנחנו נמצאים באזור לחימה כבר שמונה חודשים אבל האסקלציה בשבועות והימים האחרונים היא פשוט נוראית. זו דרמה יומיומית אנחנו כבר מדברים ירי בשבע בבוקר, בשעה של כל התלמידים בדרך להסעות, לבתי הספר, לגני הילדים זה פשוט חוויה קשה מאוד. אנחנו יישוב קהילתי וקטן, 5,000 איש, מנסים בכל הכלים שיש לנו לייצר קצת שקיפות, קצת אינפורמציה כדי להרגיע כמה שאפשר אבל הסיטואציה היא ממש לא רגועה. זה אבסורד שבמרכז מדינת ישראל יישוב קהילתי חווה מלחמה יומיומית".

"ירי מסיבי לכיוון היישוב": תושבי בת חפר זועמים על התנהלות המדינה

בהמשך, שוחח אלון עם עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וסיפר על חששם של התושבים מהמצב המסלים. בפתח הראיון אמר: "בוקר שני ברציפות שאנו מתעוררים בסבסיבות 07:00 בבוקר לירי מסיבי לכיוון היישוב. אנחנו מדברים על יישוב במרכז הארץ, מזרח עמק חפר, חלק משרשרת של שלושה יישובים, בת חפר הוא היחיד שהגדר שלו היא חומת ההפרדה עם הצד הפלסטיני".

"אנחנו מדברים על מרחק של 15 ק"מ מקו החוף בנתניה", המשיך. "מ־7 באוקטבר שרשרת היישובים נמצאת במלחמה. הצבא עובד פה שבוע אחרי שבוע בצורה אגרסיבית מאוד וזה בסדר גמור, אבל אנחנו חלק מהאירוע".

הסרטון שקיבלו ראשי המועצות בצפון. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"פיצוצים, ירי ברמה כמעט יומיומית, אך בשבועות ובימי םהאחקרונים רואם אסקלציה משמעותית של הירי לכיוון היישוב. זה ריטואל קבוע, מתבצע ירי, רואים מגמה של ירי בשעולת הבוקר הקריטיות, השעות בהן התלמידים יוצאים להסעות, לבתי הספר, לגנים, אחרי חצי שעה התפרסם סרטון באינסטרגם, טיקטוק של הצד הפלסטיני המתעד את הירי. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, אך ללא ספק רואים תדירות יותר גבוהה", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "הירי מתבצע ממרחק יחסית גדול, אנחנו מדברים על טווחים של 300 מטר. אני יכול להניח שזה יכול להרוג בטווחים כאלה, יש חומה, אבל מחכים ליד המזל? שכל פעם יהיה לנו מזל? אני חושב שצריך לעשות פה מעשה, הצבא לאורך השבועות האחרונים מדלל כוחות, מדלל כיתות כוננות, ואנחנו מרגישים את זה פה פיזית. אני חושב שהגיע הזמן לעשות אחורה פנה".

"התושבים עם תחושת ביטחון שכרגע נמצאת במקום הכי נמוך שיכול להיות. אנחו מדברים על מרכז הארץ, 15 דקות מנתניה, 10 דקות מכפ"ס ורעננה", המשיך. "לא מכיר מישהו באופן אישי שעזב, אך השיח פה בהחלט שם".

בסיום הראיון אמר: "יש פה 6,000 איש שמתעוררים בבוקר לקולות ירי מחרידים, והילדים שלהם עם תופעות חרדה במיטות, זה דבר שלא יכול להתקיים במדינה מתוקנת. מי שאחראי על התקצוב של כוח האדם, של הכספים כדי להחזיק את מרכיבי הביטחון, כל הדברים הללו חייבים להתקיים. מישהו צריך לייצר פה הרתעה". 

תושבת בת חפר, אתי איצקוביץ', הוסיפה בשיחה עם מעריב: "לפני יומיים בסרטון של החדירה הבנתי שאני צריכה להוביל פה צעקה. אנחנו צריכים לקום, יש לנו דרישות ומדינת ישראל צריכה לתת לנו פתרונות: שתהיה גדר הפרדה מסודרת, שלא חוצים אותה, רצועת ביטחון משמעותית. אין אף אחד במדינה שראה את הסרטון ולא אומר לעצמו 'איך לעזאזל זה קורה לנו עוד פעם'".

"אני לא אשת ביטחון ולא פוליטיקאית. אני אמא לשלוש בנות ואני דורשת שישנו את נוהל הפתיחה באש ושיתגברו את כוחות הביטחון מחוץ לגדר בכל הרצועה הזו. אנחנו חגורת הביטחון של מדינת ישראל", הוסיפה.

אתי איצקוביץ' (צילום: פרטי)
אתי איצקוביץ' (צילום: פרטי)

תגובת דובר צה"ל: "צה״ל נמצא בקשר רציף עם היישובים וכוחות ההגנה המוצבים בהם, על מנת לתת מענה מהיר לאירועים מתפרצים. צה״ל מבצע מאמץ התקפי רציף נגד תשתיות הטרור במחנות הפליטים ובכ-25 מבצעים רחבים במרחב טול כרם מתחילת המלחמה. במבצעים האלו על ידי הלוחמים ובתקיפות מהאוויר סוכלו חוליות מחבלים רבות אשר ביצעו ירי לעבר יישובים ישראליים ותכננו לבצע ירי נוסף".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm