ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס היום (רביעי) למלחמה ברצועת עזה ואמר בריאיון לכאן רשת ב' כי "הלחימה תימשך עוד 7 חודשים לפחות". הנגבי ציין גם כי צה"ל שולט כעת ב-75% מציר פילדלפי וכי ישראל תשלוט בציר עם הזמן ותפעל מול מצרים למניעת הברחות.

ארגוני הטרור בפאניקה: "שליטה במעבר רפיח משמעה שליטה מלאה על הגבול"
הפרוקסי של סינוואר: התרגיל המבריק של חמאס לביסוס שלטונו מחדש

תא"ל במיל' אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, אמר בראיון נרחב למוסף מעריב שיתפסם במלואו ביום שישי כי "כיבוש רפיח עשוי להביא לתחילת הקריסה המוחלטת. שם יתחולל הקרב המכריע, גם צבאי וגם בטחוני. לכן צריך להיכנס אליו עם מטוסים, ארטילריה, טנקים, ואנחנו חייבים להכריע בו כי אנחנו נמצאים ברגע גורלי. אם נשמיד את רפיח עד הסוף וניקח אחריות על הסיוע ההומניטרי, נוכל להכריע את המלחמה בתוך חודשיים". 

כשנשאל מדוע לא נכנסו לרפיח בתחילת המלחמה במקביל לכיבוש עזה, כשהעולם עדיין תמך בזכותה של ישראל להגן על עצמה?, ענה: "יגיע יום ויצטרכו לתחקר את הסיבה לשאלה הזאת. לדעתי, כשנכנסנו לצפון רצועת עזה רוב האוגדות היו בצפון מחשש להידרדרות מול חיזבאללה. כשנוצרה הבנה שלא תהיה מלחמה עם לבנון התחילו להוריד אוגדות דרומה. ובשלב הזה באמת יש מקום לשאול, אם כבר יצאתם להתקפה על חאן יונס למה לא תקפתם גם ברפיח?". 

פעילות הכוחות ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות הכוחות ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

צוות הקרב המשוריין של חטיבה 7 המורכב מגדודי שריון, הנדסה וגדודי חי״ר של צנחנים וגבעתי נלחמים בלב ג׳באליא. בהתקפה חטיבתית של צוות הקרב החטיבתי על מרחב חדש, הלוחמים פשטו על עשרות מתחמי שיגורי רקטות, השמיד את המשגרים ונטרל את המתחמים. לוחמי גדודי ההנדסה והשיריון איתרו מספר פירים והשמידו אותם ולוחמי גדוד רותם פשטו על מתחם לחימה סמוך למסגד ואיתרו בו עשרות אמצעי לחימה, מרכיבים להכנת מטענים בתוך מזוודות, עשרות רימונים, ציוד צבאי ותחמושת. 

הכוחות ומכלול האש של חטיבה 7 עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לוחמי יחידת 636 שמזהים מחבלים חמושים בקרבת הכוחות, ומכוונים אש לחיסולם. באחת התקיפות, חוסל מחבל חמוש בטיל RPG שזוהה על ידי צוות של 636. מחבל נוסף שהיה במרחב, ניסה לפגע בכוחות, ומיד חוסל גם כן.