מחבלי חמאס פתחו היום (רביעי) בירי מטול כרם לעבר מזרח היישוב בת חפר, כ-500 מטרים בלבד מהגדר. כוחות סיור אבטחו נקודות הסעה של תלמידים ובתיעוד ממצלמת אבטחה של אחד הבתים ביישוב, שמעו את הירי העוצמתי לעבר הבתים סמוכי הגדר. צה"ל קפץ למקום וביצע סריקות: "לא אותרו פגיעות, הכוחות פועלים לאתר את המחבלים".

בני ציפרוט, רבש"ץ ותושב הישוב בת חפר החבר בארגון הרבש"צים הארצי, אמר בתגובה לירי כי "כאשר צעקנו שהכתובת על הקיר כולם התעלמו מאיתנו. כעת, גם תושבי בת חפר החלו לסבול מטרור ישיר נגדם. כל עוד לא יסדירו את מעמד הרבש"צים וכל אנשי הכוחות הבטחון, נמשיך לראות מיליוני אזרחי ישראל חיים תחת משטר טרור. הגיע הזמן שהשר גלנט יתעורר בטרם אנשים ימותו לחינם״.

היישובים מירב ובת חפר (צילום: מעריב אונליין)
היישובים מירב ובת חפר (צילום: מעריב אונליין)

האירוע החמור היום  של ירי לבת חפר  כמו גם האירוע החמור של חדירת 14 שב"חים סמוך לבת חפר בדילוג מעל החומה בעזרת סולם חבלים פשוט, לא הפתיע גם את יונתן אחיה מפורום כיתות הכוננות: "אנחנו מתריעים כבר חודשים על הגבול הפרוץ בקו התפר סמוך לבת חפר והיישובים הישראלים הסמוכים מרחק דקות מהישובים הפלסטינים מעבר לחומה. חייבים לשנות תפיסה באופן מיידי, ולהבין שאובדן ההרתעה בצפון ובדרום משפיע על המחבלים באזור קו התפר. כראייה לכך, הם מעיזים כיום לירות לעברנו, ולסכן את היישובים כמעט מדי יום. חייבים להתייחס לכל שב"ח  כמחבל פוטנציאלי, ולהיערך להגנה על היישובים כאילו מדובר בגבול הצפון או עוטף עזה", מזהירים בכיתות הכוננות.

הפורום פנה שוב רק לאחרונה לשר לביטחון לאומי ולמפכ"ל בדרישה להשלמת פערים קריטיים לכיתות הכוננות. במכתב שנשלח, מפרט הפורום את הפערים בהכשרות, אימונים והפעלה של כיתות הכוננות, ומדגיש כי מדובר  "בפערים חשובים וחמורים אותם אנחנו מבקשים לשפר באופן מיידי". בין היתר מפורטים הפערים הנדרשים לפתרון מיידי, כמו אימונים והכשרות "כאשר בישובים רבים רמת האימונים וההכשרות נמוכה מאוד וקיימים לוחמים רבים שטרם ביצעו אפילו מטווח פשוט וכמובן כיתות רבות שלא ביצעו אימון טקטי ולא אימון באש". כיתות רבות מדווחות כי הן לא מאומנות ולא מרגישות בטוחות לבצע משימותיהן. בסעיף ציוד וחימוש – מציין יונתן אחיה כי טרם סופקו הציוד הדרוש להתמודדות עם גודל האיומים מצד האויב,  "אנו מבקשים כי נצויד מיידית בנשקים ארוכים נוספים, נשקי קלעים וצליפה, משקפות, אפודים קרמיים תקניים, מכשירי קשר ועוד״. 

ירי לעבר בת חפר (צילום :רשתות ערביות)

"לצערנו גם שמונה חודשים מתחילת המלחמה, מסתבר שכל הארץ חזית זו כבר לא רק אמירה אלא המציאות שלנו. האויב ממזרח לקו התפר יכול בתוך דקות לחדור ליישובי קו התפר כמו בת חפר ויישובים ישראלים הסמוכים לקו התפר אבל גם ליישובים מרוחקים יותר - ולנסות להפתיע בעוצמה והיקף האיום מיידי והסכנה ברורה", הזהיר. מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח  אמר על המצב באזור קו התפר של יישובי השרון כי ״ה-7 באוקטובר לחלוטין יכול להיות כאן במרכז הארץ ביישובי ובמושבי השרון, ועל מדינת ישראל להתעורר כאן ועכשיו ולהיערך לאיום המוחשי ברמה הלאומית. בקו התפר מול טול-כרם, החקלאים מעבדים עד התלם האחרון את האדמות - ומשפחות רבות נמצאות בסכנה קיומית. בשבועות האחרונים, מאות מחבלים מטול כרם יורים על מושבי ויישובי עמק חפר, המחבלים מרימים רחפנים באזור כדי לאסוף מידע - ורק השבוע עשרות שבחים נתפסו מסתננים לבת חפר״, מתאר את המצב החמור בשטח.  

גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר מסרה ל-״מעריב״ כי "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סבלנות אל מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור יום, פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע, לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב. חייבים לנקוט באופן מיידי בצעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי״, התריעה ואמרה כי יש ״להוסיף כוחות ביטחון וצבא משמעותיים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה ובעיקר - להקים אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר. תושבינו חיים בחרדה גוברת ונראה כי בכל יום נחצה קו אדום נוסף. אסור לחכות עוד רגע אחד״, מתריעה. את דרישות אלו, העבירה גם במכתב לשר הביטחון גלנט - שעדיין לא נענה.