ארגוני הסיוע ההומניטרי ברצועה טוענים היום (רביעי) כי תקיפות צה"ל ברפיח משבשות את פעולתם ואף אילצו אותם להשעות את העבודה במטבח הראשי שלהם לכמה שעות, כך דווח ב"וושינגטון פוסט". הארגונים הודיעו כי התגברות התקיפות ברפיח הופכות את המאמצים לספק שירותי סיוע בסיסיים בדרום הרצועה לכמעט בלתי אפשריים. 

מטען הופעל והמבנה קרס: שלושה לוחמים מחטיבת הנח"ל נפלו ברפיח    
קו התפר מותקף, שוב: ירי צרורות ללא הפסקה לעבר יישוב נוסף

שיחה בין שני עזתיים בנוגע לתקיפה ברפיח (צילום :דובר צה"ל)

ארגוני הסיוע הסבירו שהמתקפות משבשות את שרשרת האספקה הבסיסית ומאלצות את העזתים העקורים להתפנות שוב. הארגונים קראו למועצת הביטחון של האו"ם לאכוף את הצווים הזמניים שהנפיק בשבוע בעבר בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ולאלץ את ישראל לחדול את הפעולה הצבאית ברפיח. 

נציג ארגון רופאים ללא גבולות אמר בהצהרתו: "מה שחששנו והזהרנו מפניו ביחס לתקיפה צבאית גדולה ברפיח - מתרחש כעת. הפלסטינים נדחקים לאזורים שנאמר להם שיהיו בטוחים, רק בכדי להיות נתונים שוב תחת מתקפות אוויר בלתי פוסקות ובסביבת קרבות קשים". 

השריפה ברפיח  (צילום: רויטרס)
השריפה ברפיח (צילום: רויטרס)

דוברת הפנטגון, סברינה סינג, אמרה אתמול כי "עם השלמת תיקון המזח והרכבתו מחדש, יש כוונה לעגן את המזח הזמני לחוף עזה ולחדש את משלוחי הסיוע". 

כזכור, בתחילת השבוע חוסלו שני בכירים במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, יאסין רביע חאלד נגאר, שהכווינו וביצעו פיגועים רבים ביהודה ושומרון ושוחררו בעסקת שליט. בעקבות חיסולים אלו התלקחה שריפה במתאם אוהלים של עזתים עקורים, מעל 45 בלתי מעורבים נהרגו בשריפה.