על רקע המשך הפעילות של צה"ל ברפיח, גורם מצרי בכיר צוטט היום (רביעי) בתקשורת המקומית, ומתח ביקורת חריפה על ישראל. לדבריו, "ישראל טוענת לקיומן של מנהרות ברפיח כדי להאריך את המלחמה".

גדי איזנקוט: "נתניהו נכשל. ניצחון מוחלט זה סלוגן, צריך ללכת לבחירות"
"אם לא נתעורר יהיה לנו 7 לאוקטובר בבת חפר בטווח הזמן המיידי"

עוד הוסיף כי "אין תקשורת עם ישראל בנוגע למנהרות בגבול עזה עם מצרים". זאת, לאחר שהצבא החל לפעול באזור ציר פילדלפי, על מנת לפגוע בהברחות הנשק של ארגון הטרור חמאס, שביצע את הטבח הרצחני בדרום החודש אוקטובר האחרון. 

פעילות צה"ל ברפיח 28.5.2024 (צילום :דובר צה"ל)

מוקדם יותר היום, ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס היום למלחמה ברצועת עזה ואמר בריאיון לכאן רשת ב' כי "הלחימה תימשך עוד שבעה חודשים לפחות". הנגבי ציין גם כי צה"ל שולט כעת ב-75% מציר פילדלפי וכי ישראל תשלוט בציר עם הזמן ותפעל מול מצרים למניעת הברחות".

סמ״ר אמיר גלילוב, סמ״ר אורי בר אור וסמ״ר עידו אפל מגדוד 50 של חטיבת הנחל נהרגו הלילה (בין שלישי לרביעי) ברפיח. באירוע נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים נוספים מאותו הגדוד. הקצין והלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

הכוח פעל לסריקת מנהרות ברפיח. על פי הערכה מטען שהופעל על הכח שנכנס למבנה תוך כדי התקפה בדרום מזרח רפיח, לא הרחק מציר פילדלפי, הביא לקריסת מבנה על הלוחמים. פעולות החילוץ נמשכו דקות ובסיומם נקבע מותם של שלוש לוחמים. אנשי חיל הרפואה הצליחו לייצב את מצבם של שני פצועים שהוגדרו תחילה אנוש ובזכות הטיפול המהיר בשטח הם הועברו לבית החולים ומצבם הבוקר התייצב והם לא בסכנת חיים.