שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (רביעי) הערכת מצב מבצעית וביקור בחמ״לים השונים בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה.

חיזבאללה מבין את המסר: הטיסה החריגה לארה"ב והקומנדו שיעלה לצפון
שעון החול התהפך: חיזבאללה נערך לפלוש לעבר יישובי הצפון

צפו בדבריו של גלנט:

יואב גלנט מציג את מפקדי חיזבאללה שחוסלו (צילום :אלעד מלכה)

בסיום הביקור, שר הביטחון גלנט התייחס לנאומו של מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאמר לפני כשבועיים כי ״שר ההגנה של ישראל מנפח את המספרים״. גלנט הציג את תמונותיהם של מפקדי חיזבאללה המקבילים לדרגת מח״ט שחוסלו, והדגיש כי צה״ל חיסל למעלה מ-300 מחבלים ומפקדים נוספים בארגון.

מחוסלי חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)
מחוסלי חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)

"סיימתי כעת הערכת מצב וסיור בפיקוד הצפון, התרשמתי מאוד מהעבודה המדויקת של הלוחמים והמפקדים, מהאופן שבו הם מגנים בקו הגבול ותוקפים את חיזבאללה – גם בקו המגע וגם בעומק לבנון", אמר גלנט, "נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון וכוחות חיזבאללה. זה אותו נסראללה שסיפר לכם לפני שבועיים שאין נפגעים בקרב המחבלים של חיזבאללה״. 

יואב גלנט מציג את מחוסלי חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)
יואב גלנט מציג את מחוסלי חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)

״אני שואל אותו - כל האנשים האלה הם לא האנשים שלך? המח"טים: מח"ט חג'יר, מח"ט החוף, מח"ט בינת ג'בל, מי זה האנשים האלה והבכירים האלה? אבו מאדי, שכל החיים שלו מתעסק בטילים, סיד מכי - מהבכירים ביותר בחיזבאללה, ג'וואד טוויל - מפקד כוחות רדואן. כל האנשים האלה לא של חיזבאללה וזה רשימה חלקית, יש 320 מחבלים שנהרגו כולל מחבלים בכירים, אם אתם תמשיכו אנחנו נגביר", אמר.