צה״ל השלים היום (רביעי) את השליטה בציר פילדלפי. בצה״ל אומרים כי קיים קטע של מאות מטרים ליד הים בשכונת תל סולטן, שבו כוחות הצבא לא נמצאים פיזית, אך עוקבים אחריו באופן קבוע, באמצעות איסוף והפעלת אש במקרה הצורך, במידה שיתקיימו ניסיונות הברחה. הכוחות בשטח איתרו עשרים מנהרות, כשחלקן הגדול חצו גדר למצרים. במקביל צה״ל איתר 82 פירי מנהרות והן נחקרות על ידי חיל ההנדסה.

גדי איזנקוט: "נתניהו נכשל. ניצחון מוחלט זה סלוגן, צריך ללכת לבחירות"
מצרים במתקפה חריפה על ישראל: ממציאה תירוצים להמשך המלחמה

כמו כן, צה״ל איתר עשרות משגרי טילים חמושים שכוונו למרכז ישראל ולעוטף, אשר הוחבאו במרחק של 10-40 מטרים, זאת מתוך ההבנה של החמאס כי צה״ל ימנע מלפעול נגד הטילים צמודי הגדר. צה״ל הצליח לפגוע ב-70 טילים של ארגון הטרור במרחב הלחימה.

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בצה"ל אומרים כי ״חמאס איבד את הנכס שממנו העביר מתחת לאדמה וכנראה גם מעליה אמצעי לחימה״. עוד הוסיפו: ״ניתקנו את בלון החמצן של חמאס ואת הספקת האמצעים שלהם״.

בישראל אומרים כי המצרים שותפו בממצאי גילוי המנהרות, וחלק מהן אף הושמדו על ידי המצרים בשטחם. בצה״ל אומרים כי המשך הפעילות ברפיח תימשך כרגע בפשיטות בתוך האזור כלפי יעדי טרור, על בסיס מודיעין. זאת, כשכאמור הצבא מחזיק בשטח של פילדלפי, ובעוד שהדרג המדיני יידרש לקבל בהמשך החלטות בסוגיה. 

אינפוגרפיקה השמדת תוואי תת-קרקע משמעותי במזרח רפיח (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, בהכוונה מודיעינית הגיעו הכוחות לפיר מנהרה הנמצא במרחק 100 מטרים ממעבר רפיח, הפיר הוביל לתוואי תת-קרקעי ששימש את ארגון הטרור חמאס לביצוע התקפות ופעילות הגנה כנגד כוחותינו. התוואי מתפצל למספר תוואים שונים ובעומקים שונים. כלל התוואי באורך של קילומטר וחצי והכיל מספר דלתות הדף. בפשיטה אותרו בתוכו אמצעי לחימה רבים, טילי נ״ט לטווח קצר, קלאצ׳ניקובים, מטענים ורימוני נפץ. התוואי מכיל בתוכו חלל שהייה, שירותים וחדרים נוספים. כלל התוואים והמתחמים הושמדו.