פיגוע דריסה אירע הערב (רביעי) ביהודה ושומרון, כשמחבל דרס שני ישראלים. השניים נפצעו באורח אנוש ופונו לבית החולים. לאחר שנמלט לשכם, וכוחות רבים של צה"ל ניהלו אחריו מרדף, המחבל הסגיר את עצמו לרשות הפלסטינית. 

חזרנו לציר פילדלפי: זה מה שצה״ל מצא במעוז חמאס | כל המידע שאפשר לספר
לאחר הבקשה לצו מעצר נגדו: נתניהו התאכזב מארה"ב והתבטא נגדה | דיווח

לאחרונה, פיקוד המרכז ואוגדת איו״ש שינו את אופן הלחימה ביהודה ושומרון מאז השבעה באוקטובר. תפיסת הלחימה שעליה החליטו בצה״ל ובשב״כ היא הפעלת לחץ מסיבי על אירגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי בתוך יהודה ושומרון וכן על התארגנויות המקומיות.

השב״כ וצה״ל שינו את טקטיקת הלחימה, את עוצמתה והתדירות הפעילות. במקביל הוחלט לשנות את המגבלות הגאוגרפיות המבצעיות של הכוחות. כך למשל עד השבעה באוקטובר הפעילות בעיר שכם, הקסבה של העיר מחנות הפליטים מסביב ובראשם מחנה בלאטה או אסכרה, היו מתבצעות רק באישור הדרג המדיני: שר ביטחון וראש ממשלה. ביצוע ההכנות לתוכנית פעולה היו נמשכות שבועות ולעיתים גם חודש חודשיים. הביצוע של פעולה כזאת היתה ניתנת רק לימ״מ או לשייטת 13 או שלדג ולעיתים לדובדבן.

אלא שעתה במסגרת העברת הלחימה לצד השני בכל יום מתבצעת כניסה של צה״ל לתוך שכם, בלאטה ויתר המחנות. כמעט בכל יום מבקרים חיילי צה״ל בקסבה של שכם אבל לא רק שם גם בטול כרם, ג׳נין ומקומות נוספים בהם החמאס והג'יהאד האיסלאמי ניסו לדחוק את הרשות הפלסטינית וליצור אחיזה של טרור בשטח. טרור שיצא לפגיעה בצירי התנועה ביהודה ושומרון וכן לישובים הישראלים.