דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום את שמם של שלושה חללים שנפלו במהלך היממה האחרונה: סמ"ר ידידיה אזוגי, לוחם צנחנים שנהרג בקרב בצפון הרצועה; וסמ"ר אליה הלל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג׳ לוחמי חטיבת כפיר שנהרגו באירוע הדריסה שהתרחש אתמול בלילה.

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בשומרון (צילום :דובר צה"ל)

מהתחקיר הראשון עולה כי הלוחמים איבטחו את הצומת המכונה "חווה 6", מדובר במעבר הכניסה בסמוך לאלון מורה. ככל הנראה שני החיילים היו מחוץ לבטונדה והמחבל זיהה אותם ודרס אותם עם רכבו בטרם הספיקו לירות בחזרה. בצה"ל אומרים כי בשבועות האחרונים הוגבר הלחץ הצבאי על העיר שכם ומחנות הפליטים, וצה"ל נכנס מדי יום לעזה ולמחנות הפליטים, וזאת כדי למנוע פיגועים. בצה"ל מעריכים כי המחבל פעל ללא הפעלה והשתמש בכלי הרכב שלו ככלי נשק זמין. בצה"ל בודקים מדוע הלוחמים בעמדות הסמוכות לא פתחו בירי לעבר המחבל.

הפלסטיני שביצע את הדריסה נמלט מהמקום, כשצה"ל בעקבותיו. לאחר שנמלט לשכם, וכוחות רבים של צה"ל ניהלו אחריו מרדף, המחבל הסגיר את עצמו לרשות הפלסטינית. בהמשך הלילה דווח כי כוחות גדולים של צה"ל פועלים בשכם וברמאללה, ובתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראית שריפה שפרצה לכאורה בשל תקיפת צה"ל. עשן כבד נישא מעל העיר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לאזוגי: "עלם חמודות, בן השומרון, גדל וצמח בישוב רבבה. היה אהוב על כל סובביו, עם חיוך רחב ולב גדול, מוביל ומנהיג בישוב בקרב חבריו. הלב נשבר לראות את המשפחה, את הישוב, אנחנו ננצור את זכרו, נלך בדרכו דרך של גיבורים שנפלו על הגנת העם והמולדת. יהי זכרו ברוך". 

תקיפת פעילי חיזבאללה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת פעילי חיזבאללה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

במקביל, דווח בתקשורת הערבית כי שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית בחומס שבסוריה. זמן קצר לפני כן, צבא סוריה מסר בהודעה רשמית כי ישראל ביצעה שתי תקיפות מכיוון שטח לבנון. לדברי ההודעה, בתקיפה נהרגה ילדה, ועשרה נוספים נפצעו. רשת אל-עראביה דיווחה כי התקיפה כוונה למשאיות דלק של ארגון הטרור, והן התלקחו וגרמו לשריפה.

על רקע ניסיון ניסיון ההתבססות של ארגון הטרור הלבנוני בסוריה, במהלך עשרת הימים האחרונים דווח על שלוש תקיפות שביצע צה"ל במדינה כנגדו. לפני שמונה ימים, ערוץ החדשות הסעודי אל-חדת' דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל אתמול באל-קוסייר שבמערב סוריה כוונה למתקנים של המיליציה הפרו איראנית "האימאם חוסיין" ושל "כוח רדואן" של חיזבאללה.

מוקדם יותר מחבלי חמאס פתחו בירי מטול כרם לעבר מזרח היישוב בת חפר, כ-500 מטרים בלבד מהגדר. כוחות סיור אבטחו נקודות הסעה של תלמידים ובתיעוד ממצלמת אבטחה של אחד הבתים ביישוב, שמעו את הירי העוצמתי לעבר הבתים סמוכי הגדר. צה"ל קפץ למקום וביצע סריקות: "לא אותרו פגיעות, הכוחות פועלים לאתר את המחבלים".