גורמים מצריים אמרו כי מאז החלה ישראל לפרוס כוחות לאורך גבולה הדרומי של רצועת עזה בשבועות האחרונים, הם הורו לחיילים בגבול להשיב אש אם יירו עליהם. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מצרים הזהירה את ישראל כי לא תהסס להגיב צבאית אם ביטחונה יהיה מאוים, הוסיפו.

איראן גייסה את 'השועל הכורדי' כדי לבצע פיגועים באירופה נגד ישראל
מפסידים במלחמת ההסברה? הסרטון האנטי ישראלי זכה לעשרות מיליוני צפיות ברשת

כוחות צה"ל נמצאים במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מחיילים מצרים המחזיקים בעמדות מעברה השני של גדר המערכת בעזה. לאחר שביום שני נהרג חייל מצרי בחילופי אש עם כוחות ישראליים במעבר רפיח, הופנה הזרקור לשניים מהפחדים הגדולים ביותר של ממשלת א-סיסי: שהלחימה עלולה לגלוש למצרים, ושהמלחמה עלולה לעורר מרד עממי במדינה המאוכלסת ביותר במזרח התיכון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כבר עכשיו, סדרה של הפגנות פרו-פלסטיניות קטנות במצרים הגבירו את החשש בקרב גורמי ביטחון כי חוסר שביעות הרצון הציבורי עלול בסופו של דבר לפנות נגד הממשלה.

האירועים האחרונים היו "משפילים עבור מצרים", אמר מייקל חנא, מנהל התוכנית האמריקאית ב-"International Crisis Group" ומומחה לפוליטיקה וביטחון מצריים. "היעדר תגובה הולך להיות מתסכל עבור הרבה אנשים", אמר.

רפיח, גבול מצרים-רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
רפיח, גבול מצרים-רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

ישראל אמרה כזכור כי כיבוש הצד העזתי של הגבול עם מצרים הוא יעד מרכזי של המלחמה, מתוך כוונה לקטוע את מה שהיא מגדירה כיכולת הברחת אמצעי לחימה של חמאס לרצועה. מצרים ערערה על טענותיה של ישראל כי היא אינה עושה די כדי לבלום את הברחות הנשק. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי מבצע רפיח נועד להשמיד את הכוחות הצבאיים שנותרו בידי חמאס באזור.

גבול מצרים (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

למרות כמה איומים מרומזים, מצרים שללה לעת עתה פעולה צבאית נגד ישראל ובחרה במה שגורמים רשמיים מכנים "אסטרטגיית הכלה" שנועדה להגביר בהדרגה את הלחץ על ישראל. מדיניות זו כוללת התניית פתיחתו מחדש של מעבר רפיח – נתיב חיוני לסיוע הומניטרי ממצרים לרצועה – בנסיגת צה"ל מהאזור ובהחזרת השליטה בו לפלסטינים, והצטרפות לתביעה המאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי לצדק, האשמה שישראל הכחישה. אם מצרים תמצה את האפשרויות האחרות, הממשלה תקפיא לחלוטין את היחסים עם ישראל, לדברי גורמים מצריים.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]