הג'יהאד האיסלאמי פרסם הערב (חמישי) סרטון נוסף של החטוף אלכס (סשה) טרופנוב מהשבי ברצועת עזה. סשה נחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אמו ילנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר כהן מביתם בקיבוץ ניר עוז. שלוש הנשים שוחררו בעסקת החטופים בשלהי נובמבר, אחרי 54 ימים בשבי.

"הצבא הישראלי ניסה להרוג אותי מספר פעמים, תודה לאל שאני יכול לדבר אתכם. אני רוצה לומר לכם את האמת. נתניהו משקר עליכם, הם לא רוצים להחזיר אותנו בחיים, זה הרבה יותר זול ומשתלם, אני פונה למפגינים שתפעילו לחץ, אתם יודעים כמה אסירים נהרגו מההפצצות בעזה, אני לא רוצה להיות כמוהם", אמר.

"בבקשה תעזרו לנו, המפגינים תעשו הכל שהממשלה הזאת תיפול, כדי שתקום ממשלה חדשה שתפעל לשחרורונו. הפתרון היחיד הוא להגיע לעסקה והפסקת אש. אני רוצה שתשדרו אותי בכל מקום, תפעילו לחץ על המנהיגים להגיע לעסקה. לא עשיתי דבר שחיי יראו ככה. אל תתנו לממשלה הזאת לחטוף אותי. אמא ואבא מצבי טוב, תמשיכו בחיים לא משנה מה", הוסיף. נציין כי ככל הנראה מדובר בדברים שהתבקש להגיד החטופים על ידי שוביו. 

כאמור, מדובר בסרטון שני של טרופנוב. לפני יומיים פרסם הג'יהאד סרטון קצר עם אות חיים מטרופנוב. מספר שעות לאחר פרסום הסרטון, אמו, סבתו ובת זוגו של אלכס צילמו תגובה לדברים. "לראות את סשה זה מאוד משמח אותי, אבל שובר לי את הלב שהוא כל כך הרבה זמן בשבי", אמרה אמו בכאב, והוסיפה: "אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, תעשו את הכל בשביל להציל את הבן שלי". 

הסרטון של אלכסנדר טרופנוב (צילום :רשתות ערביות)

גם סבתו פנה אליו, ואמרה כי "אני מקווה שבקרוב נראה אותך בחיים. בת זוגו, ששוחררה גם היא מהשבי, בנוסף לאמו, פנתה אליו גם היא: "סשה היקר שלי, אנחנו מחכות לך, תחזור אלינו כבר. אנחנו עושות את כל המאמצים האפשריים בשביל שזה יקרה בזמן הקרוב".