כוחות אוגדה 98 השמידו את תוואי המנהור ממנו חולצו בשבוע שעבר שבעה חללים חטופים. תת-הקרקע הושמד באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגים נוספים על ידי לוחמי יהל״ם וזאת לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים במרחב. 

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה
הותר לפרסום: כך חולצו גופות החטופים מרצועת עזה | צפו בתיעוד

מאמצי המודיעין, האיסוף והמחקר שהובילו למציאתם של שבעת החללים החטופים שחולצו בשבוע שעבר בשני מועדים שונים, נוהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין בשיתוף שב״כ, מודיעין השטח האוגדתי ויחידות צה״ל. המאמץ למציאתם כלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה מלאה, שהועברה לכוחות הלוחמים בשטח אשר הובילו את החילוץ עם לוחמי יחידת יהל״ם, שב״כ, יחידה 504 ויחידה מיוחדת נוספת של אגף המודיעין.

השמדת המנהרה בה הוחזקו גופות חטופים (צילום: דובר צה"ל)

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, אמר מתוך המנהרה טרם השמדתה: "אנו נחושים ומוכנים להילחם בשביל להחזיר את כולם הביתה" 

כזכור, לפני כשבועיים הודיע דובר צה"ל כי גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ. בהמשך הותר לפרסום כי אותרו שלוש גופות חטופים נוספות ברצועה - אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. שלושת הגופות נמצאו לאחר שהשב״כ העביר אינדיקציה מודיעינית על תא שטח בצפון הרצועה בה הונחו הגופות. האינדיקציה התקבלה בימים האחרונים בין היתר בעקבות חקירת מחבלי חמאס, אשר נשבו על ידי לוחמי צה״ל הפועלים במרחב מחנה הפליטים ג׳בליה.