מלחמה בעזה: ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שישי) סרטון ובו נשמע קולה של החטופה נועה ארגמני, בו היא מתחננת בפני עם ישראל "תצילו אותנו". מדובר בניסיון נוסף של חמאס להפעיל לחץ על ישראל להגיע לעסקה להפסקת המלחמה, אך גם באות חיים נוסף מארגמני, שנמצאת בשבי חמאס מאז שבעה באוקטובר.

"אני נמצאת בשבי יותר מ-237 יום ואני לא יודעת עד מתי אשאר פה", נשמעת ארגמני בסרטון. "אני פונה לעם ישראל, תצילו אותנו. האם תחתמו את גורלנו כמו רון ארד? תצאו לרחובות, להפגין. תסגרו את תל אביב ואל תלכו הביתה עד שאנחנו נחזור הביתה". עוד הוסיפה: "אתם תומכים בממשלת נתניהו, גלנט וגנץ? הזמן אוזל, אנחנו לא רוצים למות פה. אל תתנו לנתניהו להרוג אותנו".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "125 חטופים וחטופות נמצאים בשבי חמאס כבר 238 ימים. אין צורך בשום סרטון תעמולה של חמאס כדי להדהד את הקריאה לממשלת ישראל: יש להגיע לעסקה שתחזיר אותם הביתה במהרה".

נועה ארגמני בסרטון החמאס מחודש ינואר (צילום: סוכנויות הידיעות)
נועה ארגמני בסרטון החמאס מחודש ינואר (צילום: סוכנויות הידיעות)

בחודש דצמבר פורסם ברשת NBC האמריקאית כי קיימות אינדיקציות שארגמני לא נחטפה על ידי חמאס, אלא סביר להניח שנלקחה על ידי המון עזתים שפרץ לישראל שעות לאחר הפלישה הראשונית. משמעות הדברים היא שייתכן שחמאס כלל לא מחזיק בה, ואף סביר כי לארגון הטרור אין מידע על מקום הימצאה. 

שני קצינים צבאיים ישראלים אמרו כי נראה שגל ההתקפה הראשון באותו בוקר על הפסטיבל בוצע על ידי אנשי כוח נוח'בה, אך ככל שעברו השעות, אמרו המקורות, גם עזתים אחרים, בהם גורמים פליליים, נכנסו לאתר הפסטיבל.

אחד הקצינים ציין כי אף אחד מהחוטפים הנראים בווידאו של חטיפת ארגמני ואור איננו חמוש או לובש אפוד טקטי, מה שמרמז שבלתי סביר שמדובר במחבלי נוח'בה. ניתוח השמש והצל המופיעים בתמונות של החטיפה מרמז גם כן שהיא התרחשה בשעות הצהריים המאוחרות, שעות לאחר שכוח נוח'בה פתח כאמור בהתקפה.