יום קרב בצפון: רשתות התקשורת הערביות דיווחו הערב (שישי) על סדרת תקיפות מאסיבית במספר מוקדים בעומק לבנון - במרחק של עשרות קילומטרים מהגבול. לפי דיווחים, בתקיפה נהרג אדם אחד לפחות.

השליח המיוחד של ארה"ב עמוס הוכשטיין מצהיר: זה ההסכם שיפסיק את המלחמה בצפון 
מבוכה בשחקים: כיפת ברזל יירטה כטב"מ צה"לי

מוקדם יותר היום, תקף חיל האוויר מבנה צבאי במרחב נקורה שבו זוהתה חוליית מחבלים, מחבל נוסף הותקף במרחב יארון. לאחר החיסולים, החל ירי לעבר גזרות מרוחקות יחסית – עד עשרה קילומטרים מהגבול, שתושביהם לא פונו. במהלך המטח, נפצע צעיר באורח קל משברי זכוכית רכב, ופונה לבית החולים בנהריה לטיפול רפואי. שניים נוספים נפצעו באורח קל בעת ריצה למרחב המוגן, ואדם נוסף הוגדר כנפגע חרדה ופונה לטיפול רפואי.

בעכו ובג'דידה מכר נשמעו אזעקות בעקבות כלי טיס עוין שחדר לישראל, ויורט במרחב האווירי האזורי. לאחר מכן נשמעו אזעקות ללא הפסקה ביישובים רבים בגליל המערבי, בהם מעלות תרשיחא, פקיעין וכליל. תושבים ביישובים אלו, כאמור, לא פונו מבתיהם. ברשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי שוגרו 40 רקטות לעבר הגליל.

מוקדם יותר היום, אמר השליח המיוחד של ארצות הברית עמוס הוכשטיין לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הוא עובד על הסכם שיפסיק את המלחמה בצפון ואת ההשפעה של איראן על לבנון. "הסכם הגבול היבשתי בין ישראל ללבנון עלול לבלום את הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה", אמר הוכשטיין. "אני לא מצפה לשלום נצחי בין חיזבאללה לישראל, אבל אם נגיע להבנות ונרסן את הדחף לסכסוך ונקבע גבול מוכר בין המדינות, אני חושב שזה יגיע רחוק". 

עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)
עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)

עוד הוסיף הוכשטיין כי "המטרה היא לאפשר לעשרות אלפי תושבי הצפון בישראל לחזור לבתיהם, יחד עם אלו המתגוררים בדרום לבנון. חלק מזה ידרוש חיזוק של צבא לבנון, כולל גיוס, אימון וציוד כוחות". 

השלב השני יכלול חבילה כלכלית ללבנון: "עלינו לוודא שהעולם יוכיח ללבנון שאנחנו משקיעים בהם. רשת החשמל של לבנון, למשל, פועלת רק כמה שעות ביום. יש לנו פתרון לזה, הרכבנו חבילה שיכולה ליצור פתרון שתתן להם 12 שעות חשמל", אמר הוכשטיין.

הוכשטיין הרחיב על השלב האחרון - הסכם גבול יבשתי בין לבנון לישראל. "אם הפוליטיקה והכלכלה תתייצב בלבנון, זה יכול לעזור להפחית את השפעתה של איראן שם והיכולת של כוחות חיצוניים להשפיע על לבנון תפחת באופן דרמטי".