דרמה בלבנון: כטב"ם של צה"ל הופל היום (שבת) על ידי טיל קרקע של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. לאחר הפלתו, פרצה במקום שריפה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון, כתוצאה מכך הכלי נפגע ונפל בשטח לבנון, האירוע מתוחקר. חיל האוויר ימשיך לפעול בשמי לבנון למימוש משימות צה״ל".

ימאיס על כולם את חייהם: הצנזורה שומרת על נתניהו מפני בן גביר? | בן כספית
בארה"ב בדקו: כמה רפובליקנים עלולים לנטוש את טראמפ בגלל ההרשעה שלו?

מטח לעבר קרית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

מדובר בפעם הרביעית מאז תחילת המלחמה, שבה מצליחים בחיזבאללה להפיל כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. זמן קצר לאחר ההפלה של הכטב"ם, בארגון הטרור הוציאו הודעה בנושא: "לאחר מעקב קפדני, ציפייה ומעקב אחר צעדות אויב שמבצעות חיסולים ומכוונות לבתים בטוחים, המוג'אהדין של ההתנגדות האסלאמית ארב לצעדת הורמוז 900 שתקפה את עמנו וכפרינו, וכיוונו אותה בנשק מתאים מעל לבנונים. השטח שבו הוא הופל".

כטב''ם של צה''ל הופל בשטח לבנון  (צילום: רשתות ערביות)
כטב''ם של צה''ל הופל בשטח לבנון (צילום: רשתות ערביות)

מל''ט הרמס 900 (צילום: אלביט מערכות)
מל''ט הרמס 900 (צילום: אלביט מערכות)

כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט היום על ידי חיזבאללה הוא מדגם "הרמס 900" של חברת אלביט, ששוויו כעשרה מיליון דולרים. מדובר במל"ט יקר וגדול יחסית שמסוגל לשהות ברציפות 30 שעות באוויר, אולם מהירות הטיסה שלו נמוכה - מה שהופך אותו לפגיע מירי נ״מ מהקרקע.

ההרמס 900 הוא המל"ט הגדול ביותר של אלביט, ונמכר עד היום לחיל האוויר הישראלי, לברזיל, לקולומביה, למקסיקו, למדינה בדרום מזרח אסיה, ולפי מקורות זרים גם לאזרביג'אן.

כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כמו כן, נזק כבד נגרם היום לבסיס צבאי ולקניון בקרית שמונה לאחר מטח של ארגון הטרור חיזבאללה לעבר העיר. זמן קצר לאחר מכן, הודיעו בחיזבאללה כי מדובר בטיל מסוג "בורקאן". בסך הכל זוהו שתי נפילות, ללא נפגעים. בהמשך השמיד חיל האוויר את המשגר שביצע את הירי.

הנזק כתוצאה מהנפילה בקניון בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
הנזק כתוצאה מהנפילה בקניון בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

בלבנון טוענים: כטב"ם של צה"ל הופעל ע"י טיל קרקע, שריפה פרצה במקו (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מטח לעבר קרית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

במהלך הבוקר זיהו כוחות צה"ל שני מחבלי חיזבאללה פועלים במרחב מג'דל סלם, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס תקף את המחבלים.

המתיחות בצפון החלה ביום שישי בשעות הצהריים לאחר שצה"ל תקף אמבולנס ליד נקורה. לפי גורמים בטחונים באמבולנס נמצאו שלושה פעילי שטח של חיזבאללה ועל פי הערכה השלושה נהרגו.

האמבולנס שתקף צה''ל ליד נקורה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
האמבולנס שתקף צה''ל ליד נקורה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בתגובה ירה חיזבאללה טילים לעבר הגליל המערבי ולקרית שמונה. הוא אף שיגר שני רחפנים - אחד לאזור נהריה ועכו אשר יורט על ידי חיל האוויר והשני פגע במוצב צה״ל בהר דב. לא היו נפגעים.

בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר צפון הארץ אתמול, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בלילה נכסים משמעותיים של חיזבאללה במרחב עין קאנא, ובכפרים חמילה ועדלון. במקביל, מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית במרחב טיר חרפא לצד מבנים צבאיים במרחבים אל ג׳יבין ואל-חיאם.

כמו כן, במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר במרחב מג'דל זון אשר ממנו בוצע ירי לשטח הארץ אתמול ותשתית טרור במרחב רשיא אל-פוחר.

חלק מהתמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]