נשיא אינדונזיה, פראבואו סוביאנטו, אמר היום (שבת) שארצו "מוכנה לקחת חלק בפעולות האבטחה ברצועת עזה". ההודעה יצאה מספר ימים לאחר ברכתה של ממשלת אינדונזיה את ספרד, אירלנד ונורבגיה שבחרו להכיר רשמית במדינה פלסטינית. 

בבריטניה מאשימים: "חמאס חיובי כלפי הפסקת האש, נתניהו מתחייב להמשיך במלחמה"
לאחר הירי לקרית שמונה: דיווחים על תקיפה אווירית נוספת בלבנון

אינדונזיה, המדינה במקום ה-16 בדירוג התמ"ג, הספיקה לקרוא לא אחת להפסקת הלחימה בעזה, לתמוך באונר"א ולפנות למדינות אירופה לדחיפה להפסקת אש מיידית. קריאתה הנוכחית בדבר המוכנות לקחת חלק בשליטה ברצועת עזה, מצטרפת גם להצהרתו של שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אאל סעוד, שהבטיח למזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, את תמיכתו במאמצים להגיע להפסקת אש מיידית בעזה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אאל סעוד (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אאל סעוד (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

אמירות אלו, הן של אינדונזיה והן של סעודיה, עשויות להוות איתות לנורמליזציה אפשרית כחלק מההצעה הישראלית לעסקה להשבת החטופים, עליה הכריז אמש הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. על פי הנשיא ג'ו ביידן, השלב הראשון של העסקה יכלול הפסקת אש בת שלושה שבועות, במסגרתה ייסוג צה"ל ממרכזי האוכלוסייה ברצועה ויתחיל שחרור של חטופים – נשים, קשישים, ומקרים הומניטאריים.

בשלב זה גם יורשו תושבי הרצועה שנעקרו מבתיהם עם תחילת המלחמה, לחזור לצפון הרצועה, ותוגבר הזרמת הסיוע ההומניטארי. במקביל, יחלו דיונים לסיום המלחמה – והאש לא תחודש כל עוד מתקיים משא ומתן.השלב השני יכלול את שחרור יתר החטופים, כולל חיילים וגברים בגיל מילואים – בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. בנוסף, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה. בשלב השלישי - תיערך התחלת שיקום הנזקים האדירים שנגרמו בלחימה לרצועת עזה, והחזרת גופות חטופים שמוחזקות בידי חמאס.