מ"מ וסגן ראש עיריית קריית שמונה, אופיר יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לשגרת המלחמה ביישובי הצפון ולהתנהלות הדרג המדיני בנושא.

בדרך לעסקת חטופים? "נתניהו צריך להגיד לא"
לאחר המתקפה המשולבת על הצפון: צה"ל תקף ברחבי לבנון

יחזקאלי פתח ואמר: "לצערי זה הפך להיות שגרה יומיומית. זה מתחיל בכטב"מים שעושים סיורים, ואז אתה יודע שיותר מאוחר יגיעו רקטות, ואתמול זה היה חריג עם נפילת טיל בורקאן באמצע היום במחנה גיבור. הייתי כמה מאות מטרים משם. זאת השגרה פה. אני חושב שמה שמטריד אותנו זה שזה הפך להיות נורמלי ורגיל. כולם התרגלו לזה. זה הדבר שהכי מטריד אותנו".

"אין כרגע תשובות. נתניהו לא רוצה לדבר בענייני ביטחון על כל מה שקשור לצפון. אנחנו עם הרבה מאוד חוסן ונותנים אשראי מאוד גדול למדינה. אמרתי לכם שבסופו של דבר זה ייגמר בהסכם", יחזקאלי הבהיר, "אך המציאות היום היא שאיבדנו הרתעה לחלוטין, חיזבאללה עושה מה שהוא רוצה. הוא יורה, איתרנו את החוליה והמשגר".

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עוד הוסיף: "כל פעם אומרים לי שמחכים שהוא יעבור את הקו האדום. אנחנו צריכים לסיים את האירוע כשאנחנו גובים מחיר מחיזבאללה, מחזיקים את ההרתעה. אם רוצים חבל ארץ מתפקד ושהעיר קרית שמונה תפרח, אם רוצים שנגדל את הילדים שלנו כאן, היו לנו כמעט 20 שנה של שקט. כרגע זה לא המצב, אנחנו רחוקים מזה. כל יום אני שומע על עוד משפחות שעוזבות". 

"צריך לחשוב שמי שמנהל את האירוע כנראה לא מנהל אותו כמו שצריך אם אנחנו לא מסוגלים עם שתי חזיתות. אנחנו מאמינים בעיר ובחבל הארץ הזה, נדע לשקם ולקדם את המקום. אבל אנחנו חייבים ביטחון. זה הבסיס להכל. תחזירו לנו את הביטחון ותחזירו את ההרתעה, נדע לקחת את העיר ולהעיף אותה קדימה", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM