לצד התמיכה בהצעה הישראלית החדשה בת שלושת השלבים להשבת החטופים, יש גם אלו שהתנגדו לה, ביניהם חה"כ מטעם מפלגת הליכוד, דן אילוז, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחרונה: "ההסכם חוצה כמעט כל קו אדום שהציבה מדינת ישראל בחודשי הלחימה ומביא ניצחון מוחלט דווקא לחמאס". אילוז התראיין הבוקר (ראשון) לתכנית של ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM והמשיך לחזור ולטעון בנושא כי "זה מה שאני חושב. אם אנחנו מסיימים את הלחימה בצורה שביידן מציע, זה הופך להיות סכנה קיומית ממשית למדינה, וזה לא משהו שאנו מוכנים לקבל". 

"התשובה היא לא": אוהד חמו מסביר למה חמאס לא יקבל את העסקה
אם החטופה במסר לסמוטריץ': "מה שאמרת לי בחדר - תגיד בחוץ"

עוד הוא הוסיף: "אני מציע שנמשיך את הלחימה עד להכרעת חמאס, עד שנגיע לכל מטרות המלחמה, חיסול חמאס, חיסול כל הגדודים שנשארו ברפיח ומחנות המרכז, ואז לחימה שיכולה להיות ארוכה מול ארגון גרילה שימשיך להתקיים, ובמקביל שנעשה את כל האפשר כדי ללחוץ צבאית בשביל לשחרר את החטופים. אמרנו שהמלחמה תהיה ארוכה ושיידרש הרבה מאוד אורך רוח מעם ישראל, זה עדיין נכון".

חמאס בדרום רצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס בדרום רצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

"גם אם בגין וז'בוטינסקי היו מציעים את ההצעה הזו, עקרונית אני נגד", המשיך אילוז. "זה לא משנה פרסונלית מי מציע את ההצעה, אני עדיין לא בטוח שזה רה"מ, אני יודע שביידן אמר שזו הצעת רה"מ ושמעתי כל מיני הסתייגויות מלשכת רה"מ. לא דיברתי איתם היום, ראיתי פומבית כל מיני הסתייגויות שנאמרו. צריך לא להסתחרר מהכן ביבי לא ביבי, ולדבר על העניינים כמו שהם".

"יש פה שאלה עקרונית", הוא מבהיר. "אעשה כל מה שאפשר כדי לסכל משהו שהוא סכנה קיומית למדינה. ממשלה שעושה דבר כזה - אין לה זכות קיום. יש לזה משמעות מאוד ברורה. ממשלה שתעביר דבר הזה, אין לה זכות קיום מבחינתי". 

"אין שום ספק שהמצב הבינ"ל מורכב. מצד שני, צריך לראות גם את הצד השני של המטבע. רה"מ מוזמן על ידי שתי המפלגות לנאום בקונגרס בפעם הרביעית, מה שמראה תמיכה מאוד גדולה במדינה. גם שם זה לא פרסונלי. לצד זה ראיתי שברגע שהנשיא ביידן, שיש לו מקום חם למדינה, ברגע שהוא העלה את הרעיון של לעצור משלוחי נשק, כל ארצות הברית התנגדו להצהרה ומהר מאוד זה השתיק את כל הנושא".

על חוק הגיוס, עליו דן בג"ץ היום, סיכם בקצרה: "בקריאה שנייה ושלישית, לא אצביע למשהו שאני לא יכול להסתכל על בעיניים של החברים שלי שמשרתים במילואים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm