צה"ל הודיע היום (שני) כי אותרה גופתו של דולב יהוד ז״ל בקיבוץ ניר עוז, זאת לאחר חקירה מאומצת של יחידת אית״ן בשיתוף אנתרופולוגים ולאחר זיהוי מדעי. דולב השאיר אחריו את אשתו סיגל, וילדיו: רז בת ה-8, יותם בן ה-7, ירון בת ה-4 ודור בת ה-8 חודשים, שנולדה 16 ימים לאחר ה-7 באוקטובר. 

חמאס יכול לשכוח מציר פילדלפי: כך צה"ל עומד לשתק אותו במעבר רפיח
האמת המרה: חמאס והג'יהאד לא יוכרעו במהלכים צבאיים | דני יתום

דולב יהוד ז״ל, בן קיבוץ ניר עוז, שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד״א. במהלך מתקפת הטרור יצא מביתו על מנת לסייע ולהציל חיים. דולב ז״ל נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו אותרה בקיבוץ ניר עוז. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי בשורה, נציגי צה״ל מסרו הודעה למשפחה.

בשבת השחורה דולב יהוד היה עם משפחתו בממ"ד בקיבוץ ניר עוז. כשראה שמדובר במתקפת טרור שכוללת חדירת מחבלים, הוא הבין שזקוקים לו כחובש, השאיר את בני משפחתו בממ"ד ויצא להעניק סיוע לפצועים. אחותו ארבל ובן זוגה אריאל נחטפו.

דולב יהוד ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)
דולב יהוד ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: "דולב הי״ד עשה תמיד למען האחר, הגיש סיוע ועזרה גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, המתנדבים ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם מתפללים לעילוי נשמתו ומייחלים ומצפים, שארבל, אריאל בן זוגה ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה בריאים ושלמים"