יום קרב קשה התחולל אתמול (ראשון) בגבול הצפון, כאשר מטחי רקטות נורו לעבר ישראל ללא הפסקה וגרמו לשריפות נרחבות, ותקיפות צה"ל הבעירו אף הן את השטח בצד הלבנוני. ברקע הדברים, שיגר הבוקר ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איום לעבר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בריאיון לספי עובדיה ויניר קוזין בגלצ אמר: "אנחנו יודעים איפה נסראללה, ואם נרצה - נוכל להוריד אותו בכל רגע נתון".

הצבא הסורי הופתע: תקיפה קטלנית בחאלב, לפחות 17 נהרגו
"צרח ודפק על השולחן, התנהלות בלתי נסבלת": השר ארבל נגד אלוף פיקוד צפון

אתמול בערב הופעלה התרעה במרחב הגליל המערבי על חדירת כלי טיס עוין וירי רקטות וטילים, בוצעו ניסיונות יירוט שלא צלחו לעבר כלי הטיס. פרצה שריפה במרחב, אין נפגעים במקום. ערב זה הגיע לאחר יום מתוח בגזרת הצפון. אזעקות נשמעו לאורך כל היום בגולן ובגליל העליון והמערבי. שני אנשים נפצעו באורח קל ונזק לרכוש עקב נפילות בקרית שמונה, פגיעה ישירה בבית במטולה בעקבות ירי נ"ט, שריפת מאסיביות במרחב קצרין ובקרית שמונה בעקבות נפילות. 

שריפה שפרצה בעקבות פגיעת רקטה בגליל העליון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפה שפרצה בעקבות פגיעת רקטה בגליל העליון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון יואב גלנט לנאומו של נסראללה, שאמר לפני מספר שבועות כי ״שר ההגנה של ישראל מנפח את המספרים״. גלנט הציג את תמונותיהם של מפקדי חיזבאללה המקבילים לדרגת מח״ט שחוסלו, והדגיש כי צה״ל חיסל למעלה מ-300 מחבלים ומפקדים נוספים בארגון.

"סיימתי כעת הערכת מצב וסיור בפיקוד הצפון, התרשמתי מאוד מהעבודה המדויקת של הלוחמים והמפקדים, מהאופן שבו הם מגנים בקו הגבול ותוקפים את חיזבאללה – גם בקו המגע וגם בעומק לבנון", אמר גלנט, "נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון וכוחות חיזבאללה. זה אותו נסראללה שסיפר לכם לפני שבועיים שאין נפגעים בקרב המחבלים של חיזבאללה״. 

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

״אני שואל אותו - כל האנשים האלה הם לא האנשים שלך? המח"טים: מח"ט חג'יר, מח"ט החוף, מח"ט בינת ג'בל, מי זה האנשים האלה והבכירים האלה? אבו מאדי, שכל החיים שלו מתעסק בטילים, סיד מכי - מהבכירים ביותר בחיזבאללה, ג'וואד טוויל - מפקד כוחות רדואן. כל האנשים האלה לא של חיזבאללה וזה רשימה חלקית, יש 320 מחבלים שנהרגו כולל מחבלים בכירים, אם אתם תמשיכו אנחנו נגביר", אמר.