יוסי אמרוסי, בכיר שב"כ לשעבר וחבר "הביטחוניסטים", שוחח הבוקר (שני) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להסלמה מול חיזבאללה בגבול הצפון ולעסקת החטופים שנמצאת על הפרק.

יוסי כהן טוען: "ישראל יודעת איפה נסראללה, אפשר להוריד אותו בכל רגע"
יצא להציל חיים, ונרצח ב-7 באוקטובר: אותרה גופתו של דולב יהוד ז"ל

אמרוסי פתח ואמר: "המדינה, הממשלה החליטה לא לנהל שתי זירות במקביל, לסיים את הלחימה ברצועה ורק אח"כ להתפנות לצפון אבל מספר פעמים אמרתי לך כאן בתכנית שהלחימה ברצועת עזה לא עצימה כמו שהייתה בעבר, לכן לדעתי, הממשלה וצה"ל צריכים להתחיל לתת מענה לתושבי הצפון. זה כבר בלתי נסבל. זה לא רק שהמצב הוא כבר סטטוס קוו אלא הוא הולך ומחמיר. עוד מעט אנשים יתפנו מנהריה וזה דבר שלא בא בחשבון! הגיע הזמן שישראל תיתן מענה וביטחון לתושבי הצפון".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"צריך לזכור שהרבה יותר קשה ליירט כטב"מ. החיזבאללה יודע את זה והוא מתנהג בהתאם. טיל, ברגע שהוא יוצא אתה יודע את המסלול שלו אבל כטב"מ נשלט ע"י המפעיל ויכול להגיע לכל מקום שהוא רוצה. גם בזה ישראל צריכה יותר להשקיע, ביותר מענה של כיפת ברזל ושל כלים אחרים על מנת שלא יהיה מצב שטילים וכטב"מים פוגעים באזורים מאוכלסים", הסביר.

בהמשך טען כי צריך לעבור למצב התקפה בצפון: "לחיזבאללה יש יכולות לפגוע גם בחיפה וגם יותר רחוק, נסראללה אמר את זה בעצמו והם עשו את זה בעבר, האיום הזה קיים. צה"ל מכין וצריך להכין את המענה אם במקרה והחיזבאללה ירחיב. המענה של ישראל צריך להיות לא רק הגנתי, הקונספציה ההגנתית הזו שסבלנו ממנה עד ה-6.10, שאנחנו כל הזמן ממגנים את עצמנו, יורים עלינו ואנחנו עושים רכבים ממוגנים, יורים טילים ואנחנו מקימים כיפת ברזל, עושים פיגוע בתחנת אוטובוס אז ממגנים תחנות אוטובוס - הגיע הזמן שנעסוק גם בהתקפה".

אימון כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)
אימון כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)

על התכנית להקים קיר תת קרקעי בציר פילדלפי הסביר: "להקים קיר תת קרקעי הוא בסה"כ כלי הגנתי נוסף כמו שמדינת ישראל הקימה לאורך רצועת עזה על הגבול. מתרטו היא כמובן למנוע מנהרות ואפשר לומר שהוא מונע מנהרות לתוך ישראל ולכן חמאס פעל בשיטה של פלישה מעל הקרקע. אז הקיר שרוצים לבנות בפילדלפי צריך לתת מענה למנהרות התת קרקעיות, זה צעד הגנתי שצה"ל רוצה לנקוט, לא יודע איך זה מסתדר אם תהיה נסיגה או לא תהיה נסיגה, נהיה שם או לא בהמשך לתכנית הישראלית שביידן פרסם שמחוררת כמו גבינה שוויצרית".

עוד התייחס לסוגיית החטופים והניסיון ליצור עסקה: "אנחנו מנהלים עם עצמנו מו"מ על חטופים. חמאס לא זז מילימטר. החמאס מלפני חודשים ארוכים היו לו 4 עקרונות שהוא מחזיק בהם וזה נסיגה מלאה, שחרור אסירים רבים... והוא לא זז מהעמדות שלו בכלל. אנחנו מתקדמים ומנסים עוד צעד ועוד צעד. התכנית שביידן פרסם הייתה אמורה להיות סודית הייתה אמורה לתת לחמאס גם את סיום הלחימה בסופו של דבר, אבל בחמאס יש שקט מוחלט גם היום ב-24 שעות אחרונות. אני לא יודע אם זה סימן טוב או לא אבל החמאס לא זז מהעמדה שלו. משא ומתן אמור להיות פשרה בין שני צדדים, לא של צד אחד".

חמאס (צילום:  REUTERS/Suhaib Salem)
חמאס (צילום: REUTERS/Suhaib Salem)

"בידיים שלנו יש את הרצון להחזיר את החטופים. בעיניי הלחץ הצבאי שימשיך הוא כלי, מטרתו היא לא רק לחסל את גדודי החמאס, זה גם, אבל הלחץ הצבאי בעיניי הוא כלי לקידום העסקה. לא סתם החמאס פרסם 3 סרטונים ב-3 ימים, כדי שדעת הקהל בישראל תמשיך להפעיל לחץ על הממשלה לקדם את העסקה. המטרה שלהם היא להגדיר את הלחץ הציבורי על ממשלת ישראל לעשות עוד ועוד בשביל להגיע לויתור שהחמאס רוצה שהוא הפסקה תמידית של הלחימה, שישראל תיסוג מרצועת עזה, ותכריז בערבויות אמריקאיות על הפסקת לחימה כוללת ודבר כזה משאיר כמובן את החמאס בחיים שזה בעיניי אסור שיקרה", הוסיף.

לסיום נגע בסכנת התפתחות זירה ביהודה ושומרון: "הירי מג'נין וטול כרם מאד מדאיג. ראינו את הסרטון של הטיפוס מעל החומה, יכולה להיות חדירת מחבלים דומה, הם מתעדים את עצמם. הפלישה שפתח החמאס, אם אתה נכנס לראש הערבי, היא מעוררת את הדמיונות הכי גדולים של מחבלים וטרוריסטים. אני מאמין שהרבה מחבלי חמאס מיהודה ושומרון חושבים ויש להם את הפנטזיה להיכנס עם טנדרים פנימה לישראל. ישראל צריכה להיות ערה לנסיונות האלה ולסכל את אותם באיבם".