הותר לפרסום: ב-15 במרץ, נעצר בשכם על ידי כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, אנס שורמאן, פלסטיני במוצאו מטול כרם המתגורר בירדן, לאחר שהוחשד כמעורב בתכנון ביצוע פיגוע תופת בישראל.

בן גביר נגד נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?"
גורם מדיני על העסקה: "ישראל לא מתחייבת על סיום המלחמה"

בחקירתו בשב"כ עלה כי בדצמבר 2023 גויס שורמאן לחמאס, על ידי עמאד עביד, פעיל חמאס מתורכיה, במוצאו מאיו"ש, והסכים לבצע בשם ארגון הטרור חמאס פיגוע התאבדות, כאשר ההערכה היא כי היעד לפיגוע היה בפנים הארץ.

כהכנה לקראת ביצוע הפיגוע, צילם שורמאן צוואה, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע אשר אמור היה לשמש אותו לצורך ביצוע הפיגוע, וקיבל כספים והוראות לביצוע הפיגוע ולאיסוף מטען החבלה שהוסתר באיו"ש.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שב''כ סיכל פיגוע תופת בישראל  (צילום: דוברות שב''כ)
שב''כ סיכל פיגוע תופת בישראל (צילום: דוברות שב''כ)

במסגרת החקירה בשב"כ הוסגר מטען רסס רב עוצמה במשקל של 12 ק"ג, שהוסתר בסמוך למעיין באזור השומרון. בצמוד למטען אותר מכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע.

בהמשך, נעצרו לחקירת שב"כ מספר פעילי חמאס באיו"ש, אשר היוו חלק מתשתית חמאס צבאית בשכם. בחקירותיהם נחשפה מעורבות חלקם בהכנת המטען שיועד לשורמאן והסתרתו בשטח, וזאת בהנחייתו של חודיפה סלאימה, פעיל מפקדת החמאס בתורכיה.

נגד שורמאן הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובתוכן ניסיון לגרימת מוות בכוונה, מגע עם אויב וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. בנוסף, לפני כשבוע הוגשו נגד חמישה תושבי שכם כתבי אישום הכוללים עבירות ביטחוניות חמורות, בין היתר ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

תקיפת אתר לייצור אמל״ח על ידי כלי טיס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

החקירה חושפת את התבססות מפקדת החמאס בתורכיה ומעורבותה בהכוונת פיגועי תופת בתוך שטחי ישראל. כמו כן, מציגה את ניסיונותיו של חמאס להביא להסלמה וערעור המצב בשטח במהלך חודש הרמדאן האחרון. נזכיר כי באותו השבוע, ב-11 במרץ חוסל על ידי לוחמי שב"כ ודובדבן מחבל תושב ג'נין שהיה בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע, כשעליו מטען מוכן לשימוש.

שב''כ סיכל פיגוע תופת בישראל  (צילום: תקשורת שב״כ)
שב''כ סיכל פיגוע תופת בישראל (צילום: תקשורת שב״כ)

שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ימשיך לפעול על מנת לסכל כל ניסיון של גורמי טרור לקדם פעילות טרור נגד מדינת ישראל, ויפעל למצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה.