מלחמת ״חרבות ברזל״ היא כנראה המלחמה שייצרה לנו אין סוף ספינים וסיפורי פוגי. שהדרג המדיני וההנהגה הצבאית מספרת לנו. זה התחיל הרבה לפני השביעי לאוקטובר, כשמכרו לנו את הספין שהחמאס מורתע. אחר כך אמרו לנו שחומת העוטף היא בלתי חדירה.

מה יגידו העזתים? צה"ל חושף: מאות המיליונים שחמאס גנב להם מחשבון הבנק
"מה שהזהרנו מפניו מתממש" - ארגוני הסיוע ברפיח: תקיפות צה"ל משבשות את עבודתנו

סיפרו לנו שצהל נערך למלחמה רב זרתית אבל בפועל הוא לא מצליח להכריע שמונה חודשים את האויב שהיה מוגדר לאוייב הזניח ברמת הסיכון. אמרו לנו שאנחנו כפסע מנצחון אבל מאז עברו חודשים צהל חזר לקרבות בג׳בליה, בשיפע, בחאן יונס בחזרה לג׳בליה ולזייתון, נכנס עם שש חטיבות לרפיח ואיפה הפסע לניצחון? 

הבטיחו שכניסה לרפיח תביא לריסוק הגדודים האחרונים של חמאס כבר עוד מעט יעברו חודשיים שכוחות צה״ל חורשים את רפיח מלמעלה, מלמטה, מקדימה, מאחורה אבל את הסוף אנחנו לא רואים.

חאן יונס (צילום: Palestine Red Crescent Society/Handout via REUTERS)
חאן יונס (צילום: Palestine Red Crescent Society/Handout via REUTERS)

למה אני כותב את הדברים הללו. כי האמת שגם אני כמו רבים רצינו להאמין באמירה שכח צבאי ורק לחץ צבאי יביא להחזרת החטופים. אז זהו. זה רחוק מלהיות נכון. שלושת החטופים יותם חיים, סאמר טאללקה ואלון שמריז. הם הצליחו בגבורה לחלץ עצמם משובים שלהם הם נעו לעבר כוחות צה״ל בשכונת סג׳עייה כשהם מנפים דגל לבן.

אבל בשל התנהלות בעיתית של כח  צבאי הם נורו למוות בשטח הלחימה. כלומר הלחץ הצבאי פה יצר את התוצאה ההפוכה. בינואר פירסם החמאס סרטון ובו שלושה חטופים בסוף הסרט התברר כי שני החטופים יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי נרצחו בידי המחבלים. חמאס טען כי הם נהרגו בהפצצה של צה״ל. גם כאן ברור שהכח הצבאי לא יצר את הלחץ הנדרש. אלא עשה את העבודה ההפוכה.

ההרס בחאן יונס (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בחאן יונס (צילום: רשתות ערביות)

אנחנו לא יודעים איך החטופים הללו נהרגו וגם איך ארבעת החטופים שמותם נקבע אתמול נהרגו. יתכן מאוד שהם נרצחו על ידי השובים שלהם. הרי ברור לנו שמדובר בשובים שהם לא יכולים להיות חלק מבני האנוש ספק רב אם הם יכולים להיכלל בין בעלי החיים. ההודעה על מותם של ארבעת החטופים חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול פגעה כמו סכין בבטן.

ראינו את הסרטונים שלהם בשבי. שמענו עדויות של ניצולים שהיו איתם במנהרות החמאס. כולנו כבר התכוננו לשובם במסגרת הפעימה ההומניטרית. אבל הבטיחו לנו בשם אלוהי הספין הקדוש והציני של הפוליטיקאים שרק ניכנס לחאן יונס ניתן בתימרון נביא בלחץ הצבאי ונקבל את חטופינו יחד עם סינוואר ויחד עם פירוק החמאס.

חמאס (צילום:  REUTERS/Suhaib Salem)
חמאס (צילום: REUTERS/Suhaib Salem)

אז הכנסנו לוחמי אוגדה 98. כבשו את חאן יונס ולא מצאו את סינוואר וגם לא חטופים ועכשיו מתברר כי התימרון הזה הביא למות ארבעת החטופים. סביר להניח שהם נרצחו על ידי השובים שלהם יכול להיות מאחת ההפצצות. את הפרטים נדע בהמשך. עכשיו מדברים על עסקה אפשרית. מכונת הספינים וסיפורי פוגי עובדת שעות נוספות.

השאלה היא פשוטה עוד כמה חטופים ידרשו לשלם בחייהם בשם אלוהי הספינים והציניות של הפוליטיקאים שלנו. די הגיע הזמן לזנוח לרגע את הציניות את הספינים זה הזמן לקבל החלטות כואבות, קשות לא פופולריות אבל הן מצילות חיים. לא רק של החטופים ומשפחותיהם אלא את חיי כולנו כאומה. 

ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

צה״ל איפשר למיליון ערבים עזתיים לצאת מרפיח לפני התימרון לא רצינו לסכן את חייהם עשינו כך גם בג׳בליה. חיילי צה״ל הם חיילים מוסריים לא צמאי דם כמו אויבנו. אם אנחנו לא מסכנים את אזרחי האויב עלינו גם לא לסכן את אזרחנו החטופים גם אותם צריך להוציא משדות הקרב של עזה. אחר כך שלא נתבלבל וזה לא ספין. זאת הבטחה, אמירה מחייבת.

כל מי שהיה מעורב בידיעה, בתיכנון, במעשה, בסיוע שלפני הטבח השביעי באוקטובר ואחריו הוא בן מוות ואנחנו אזרחי וחיילי מדינת ישראל מחויבים לרדוף את כל אחד ממחבלי החמאס הללו עד השמדתם.