בעיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה אל-אח'באר, דווח היום (שלישי) כי בביירות התקבלו מסרים דיפלומטיים לפיהם ישראל עומדת לבצע מתקפה נרחבת כבר החודש.

גם נסראללה מבין: פתיחתה של מלחמה כוללת עלולה לסמן את סופו
מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים: "החמאס יחזור לשלוט ואנחנו נמצא את עצמנו שוב במציאות של חטיפות"

על פי הדיווח, מקורות בכירים בלבנון טענו כי נציגים מדיניים ממדינות רבות בעולם הודיעו כי הם חוששים מחומרת האיום הישראלי, אך המסרים הבולטים ביותר הגיעו מבריטניה, לפיהם המועד המוערך למתקפה ישראלית הינו באמצע יוני. בנוסף, בכירים קטארים הביעו בפני מקביליהם הלבנונים כי לדעתם "ישראל לא רוצה בהפסקת אש בעזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)

עוד דווח כי בטרם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשף את המתווה הישראלי לעסקת חטופים, יו"ר בית הנבחרים הלבנוני קיבל טלפון מעמוס הוכשטיין, המתווך האמריקאי בין ישראל ללבנון, והשיחה ביניהם נמשכה כ-40 דקות. הוכשטיין אמר כי ממשל ארצו "מתעקש להשלים את המשא ומתן להגיע לפתרון בלבנון, והוא עושה מאמץ להגיע גם להפוגה בעזה, וכשזה יקרה, נתחיל במשא ומתן על הנקודות שהיו לא מוסכם".

לפי הדיווח, השיחה עם הוכשטיין הפתיעה את יו"ר בית הנבחרים הלבנוני "כיוון שהוכשטיין לא הזכיר את ההצעה לעסקת חטופים שחשף ביידן זמן קצר לאחר מכן. בכירים בלבנון טענו כי "נראה היה שהאופטימיות של המתווך האמריקאי התפוגגה עקב טיפול ישראל במתווה לעסקה".

פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)
פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)

כמו כן, בכירים פוליטיים בלבנון הקשורים למשא ומתן טענו כי חיזבאללה "לוחץ" חזק בחזית הצפונית וכי ישראל אינה יכולה עוד לשאת את הלחץ הזה. בנושף הם אומרים כי "ישנן דרישות רבות בישראל מהצבא ומהדרג המדיני לצורך הביצוע פעולת הרתעה גדולה נגד חיזבאללה וממשלת לבנון".