על רקע המטחים הבלתי פוסקים משטח לבנון לאזור הצפון אמר הבוקר (שלישי) תא"ל במיל' צביקה חיימוביץ', ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר וחבר "הביטחוניסטים", כי "תרחיש של נחיל כטב"מים משולב בירי תלול מסלול וטילים הוא לא תרחיש דמיוני לסוג של 7 באוקטובר". הדברים נאמרו בשיחה עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM

לפיד בביקורת חריפה: "אצלי אף אחד לא היה מעז להפגיז את יישובי הצפון"
הרעיד את השכונה בהרצליה: רימון רסס הושלך לחצר בית של איש עסקים מוכר מאוד

האם צה"ל מתקשה יותר מבעבר להתמודד עם נושא הכטב"מים?
"זה נכון שאפשר לכנות את מה שקורה בצפון כמלחמת כטב"מים. זה לא המרכיב העיקרי שחיזבאללה משתמש בו אבל הוא בהחלט מזהה יכולת שלו ותורפה שלנו מצד שני. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם איבוד השליטה הוא תוצאה שלמה. מצד אחד אנחנו זוכרים את המתווה שהיה מדצמבר שם נסראללה יצר את הזיקה כשאמר שהשקט בדרום יהיה מבחינתו גם השקט בצפון, אבל גם אנחנו בהמתנה לעסקה. כשאמרנו שהצפון זו זירה משנית, ישראל לא מתכוונת למלחמה בצפון. אם רצינו או לא, גם אנחנו יצרנו את הזיקה הזאת. כששני הצדדים יצרו את הזיקה יש כאן איבוד שליטה ואנחנו עכשיו סופרים את הגבולות מתרחבים. אין דרך אחרת לתאר את הדבר הזה. ראינו השבוע את נהריה ועכו וזו התוצאה".

תוסיף גם ירי טילים לאילת וירי מעיראק לירי הכטב"מים, הטילים והרקטות שישראל מתקשה להתמודד עמו.
"חד משמעית. אנחנו מבינים את זה מהשבוע הראשון אחרי 7 באוקטובר. אנחנו ממשיכים כל הזמן באותה מנטרה. במלחמה הרב-זירתית הזאת חמאס הוא לא העיקר. המפתח נמצא אולי במלחמה בעזה אבל איראן הוא המפתח שמחולל את כל הסיפור הזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מה ימנע מחמאס וחיזבאללה לפתוח במתקפה שתזכיר לנו את השבת ההיא של התקיפה מאיראן: יום אחד עשרות כטב"מים שלאף אחד לא יהיה סיכוי לשלוט בהם ולמנוע פגיעות קשות וחמורות באנשים ובמבנים למעשה אחרי חיפה וחדרה, למעשה על כל מדינת ישראל.
"שאלה נכונה ובמקום. עצם השאלה יכול להביא אותנו למצב שהיינו בקיבעון. כדי להגיע ל-7 באוקטובר לא צריכים להגיע לפלישה של 3,000 מחבלים. הפלישה יכולה להיות גם נחיל של עשרות או מאות כטב"מים, אגב, ראה 14 באפריל עם למעלה מ-300 חימושים. זה סוג של 7 באוקטובר. 14 באפריל הוא סוג של 7 באוקטובר. אנחנו צריכים להסתכל ולשאול איזה סוג של 7 באוקטובר יכול לפגוש אותנו. התרחיש שאתה מתאר הוא לא תרחיש דמיוני. מטחים של ירי תלול מסלול משולב בטילים, ונחיל של כטב"מים הוא לא דמיוני. יש יכולות כאלה לכל הצדדים".

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

לישראל יש יכולות להתמודד עם המצב הזה, פגיעה באנשים, בתים עולים באש ונחרבים?
"אחרי כל זה צריך גם לאזן ולהרגיע. לישראל יש יכולות שאין לאף מדינה בעולם: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ. יש פה גם היערכות אזורית. 'לא היינו לבד' הוא חלק מהתפיסה וכשאתה נמצא בחירום ונערך למצב כזה אתה מוכן הרבה יותר. אבל תמיד זה שילוב של הגנה והתקפה. לדעת ליירט אותם באוויר אבל גם לתקוף את אותן תשתיות, אזורי שיגור, את חוליות השיגור. הזמן שעובר משחק לרעתנו. לצאת עכשיו לצערי זה קצת מאוחר אבל לפעמים זה לא מאוחר מדי".