אתגר חדש בחזית הצפונית: עשרות מוקדי בעירה כתוצאה מירי חיזבאללה ויירוטי רקטות. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו היום (רביעי) בתוכניתם ב-103FM על המציאות הקשה עם דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, אשר ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה.

"ירידה בחדות ובריכוז": דיווחים מדאיגים על ביידן וכשירותו המנטלית
פיצוץ בבסיס בדרום הארץ: תשעה לוחמי צה"ל נפצעו בדרגות שונות

"אנחנו כבר שלושה שבועות בתוך השריפות האלה", זעק. "אני יכול לצלם לך את הצנרת, שכל פעם שיש משהו אנחנו פורסים צינורות ומכבים. אבל זהו, מדינת ישראל הוכיחה שלא רק במלחמה, לא רק בחטופים, במלחמה בדרום ולא בצפון, לא מצליחה, היא אנמית, אלא גם בסיפור השריפות. גם אצלנו זה קורה, הרבה פעמים הדילמה שלי באופן אישי אם לערב את כיתת הכוננות אל מול האיום - האם זה מציל חיים. תמיד אנחנו בדילמה הזו, צריך לזכור שגם בבית יש זכרונות, היסטוריה, ציוד, ריהוט, ואם זה נשרף והולך לחלוטין זה כמו לאבד חיים שלמים".

כמו כן, כאשר נשאל אם לדעתו מדינת ישראל, תושביה וצה"ל ערוכים למלחמה מול חיזבאללה והרחבת המערכה בצפון, השיב אזולאי נחרצות: "לדעתי כן, אנחנו ערוכים, צה"ל יודע לטפל בשתי זירות. אנחנו כבר 15 שנים מכינים את כל אזרחי מדינת ישראל למלחמה רב זירתית. זה איראן, עיראק, סוריה, חות'ים, ג'יהאד, כולם. צה"ל ערוך לזה, אני מכיר את יכולותיו של צה"ל".

"צריך לזכור, אנחנו לא חפצי מלחמה. אני לא רוצה לחטוף פה עוד 5 חודשי מלחמה כי כיף לי, אנחנו לא רוצים מלחמה, לא רוצים הרוגים - אבל אין ברירה. מי שמכיר את איראן וזרועות התמנון שהיא שולחת לכל מקום, הם לא מחסידי אומות העולם, הם רוצים להשמיד אותנו. אנחנו לא רוצים מלחמה אבל אין ברירה, זו מלחמת אין ברירה, חייב להיכנס, להקטין משמעותית את אמצעי האמל"ח שלהם, לקחת את אותם 80 אלף אנשי רדואן ולהוריד אותם לחלוטין. אין ברירה, זה מה שהם מבינים", טען.

שריפה בבצת (צילום :רשתות חברתיות)

לסיום ביקש אזולאי להדגיש כי "השאלה איך זה ייגמר, אם זה ייגמר בהסכם דרדלה כזה, אני מעריך בין 40 ל־50 אחוזים לא יחזרו. אבל אם זה יהיה אחרי לחימה, וצה"ל יאכוף את ההסכם - יחזרו יותר. אני מאמין, גם ללא קשר אני אדם מאוד אופטימי, גם אלו שלא יחזרו, בסוף יחזרו אחרים. צריך לחזק את הצפון, לתת פה הטבות מס, לעודד משקיעים, עסקים קטנים, הגירה של משפחות צעירות עם ילדים. נוסף על הביטחון כמובן, שזה הדבר הראשון שאנחנו מבקשים - תנו לנו ביטחון, תחזירו אותנו הביתה".