על רקע העסקה המוצעת לשחרור החטופים, המסתמנת מגורמים מקומיים בקטר כאופטימית באומרם כי "ההסכם קרוב יותר לעמדות שני הצדדים", בזירה המקומית יש הטוענים אחרת ומתנגדים בתוקף. בריאיון לתכנית הרדיו של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן אמר היום (רביעי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "העסקה המוצעת לא קרובה לעבור אותי. לא אאפשר שחרור של מאות מחבלים עם דם על הידיים לצורך עסקה. זה יסכן את עם ישראל. את החטופים צריך להחזיר ע״י חיסול סינוואר ודף והגברת הלחץ הצבאי".

העסקה מסוכנת להישרדות נתניהו וסינוואר - אין סיכוי שתצא לפועל | גנור
דיווח דרמטי: הצעד האמריקאי בניסיון להביא לסיום המלחמה

כשנאמר לו כי הטבח קרה במשמרת שלו, הגיב: "תפסיקו עם הדמגוגיה. הטבח הוא כשל הגנתי מבצעי מטורף, חבל שכולם עוד לא הלכו הביתה. התפקיד שלי עד כה שלא הפכתי שולחן כל החודשים הללו. אין בין הטבח אלי שום קשר. הטבח הוא כישלון מודיעיני צבאי מטורף. אני אחראי לתשעה חודשים שלא הפכתי שולחן בקבינט".

בהמשך התייחס למתיחות הגואה בצפון לאור גל השריפות האחרון: "הביקורת שלי על הצפון הופנתה לראשי מערכת הביטחון שמהססים לצאת לפעולה רחבה בצפון כבר חודשים. הצבא אומר שהוא נערך שנים וברגע האמת לא יודעים לספק את הסחורה. צריך לצאת לכיבוש קרקעי בלבנון להקים שם רצועת ביטחון. אנחנו נפרק חצי מלבנון ותשתיותיה".