מלחמת חרבות ברזל: אלוף (מיל') איל בן ראובן, ("מפקדים למען ביטחון ישראל") ולשעבר מפקד הגיס הצפוני, התראיין הבוקר (רביעי) אצל יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm, ופרש את משנתו על התקדמות המלחמה.

דיווח חריג: קבוצת חמושים פתחה באש על השגרירות האמריקאית בביירות
פוטין משך בחוטים: הסרטון של החטוף לא התפרסם במקרה | ג'קי חוגי

בפתח הראיון אמר: "צריך להפסיק את המלחמה בדרום. חד משמעית. להיכנס לדרך אחרת. אנחנו נמצאים היום כמדינה במצב של נושאת מטוסים גדולה, מותקפת מכל עבר, פגועה קשה מ-7 באוקטובר וצריכה מצפן מתוקן שפועל מהראש לא מהבטן. אין לנו את המצפן הזה. אי אפשר להסתכל על הצפון בלי להסתכל על הדרום, בלי להסתכל על המזרח, בלי להסתכל על הלגיטימציה הבינלאומית וכמובן על סוגיית החטופים. לשם צריך לכוון את המצפן ברמה איסטרטגית. כדי לפתור את בעיית הצפון צריך כוח שיכול לפעול ולהביא תוצאה אפקטיבית".

"שמעתי אנשים שונים ובהם יוסי כהן ראש המוסד לשעבר, שמדבר על כך שאנחנו יכולים להכריע בצפון. זה לא נכון", המשיך. "צה"ל בנה את עצמו להתמודד עם יותר מזירה אחת. עובדה שאנחנו נלחמים כבר כמה חודשים בכמה זירות אבל להכריע משמעותו להיכנס ללחימה עם כל הכוח. להיכנס  להתקפה צריך עם רוב הכוח. זאת אומרת שבזירה אחרת אתה צריך להתמודד בהגנה. יש מגבלות לכוח".

"כדי להיכנס למערכה מול חזבאללה, שאגב, הוא לא חמאס. הוא מסוגל לייצר נזק מאד גדול בפתיחת מלחמה, צריך להיכנס למהלך שכולל אוויר ויבשה חזק. ברגע שהצד השני יכול לייצר נזק, צריך לייצר תוצאה שתנמיך את הנזק. בשביל זה צריך להיכנס עם כוח מאד גדול מול חזבאללה. לא נכון להיכנס למערכה כזו כשחלק גדול מהכוח נמצא בדרום, לצערי מדשדש בדרום", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "לכן צריך להפסיק את המלחמה בדרום, ליצור את האופציה להביא את החטופים וזה רק באמצעות עצירת המלחמה בדרום ולא לספר סיפורים. אז נפתחת אופציה להיכנס למערכה בצפון. להערכתי אם נפסיק את המלחמה בדרום, עדין יש סבירות שחזבאללה יזוז לאחור מצפון לליטני ואז גם יש אופציה להחזיר את התושבים עם הרבה מאד כוח בצפון".

שריפה שפרצה בכפר שובא בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"המטה הכללי נמצא בסיטואציה קשה, סוחב על הגב כשלון גדול, ולקח עליו אחריות והמלחמה ארוכה", אמר בסוף הראיון. "רע מאוד שחילופי הדברים האלה יוצאים לתקשורת. הרמטכ"ל לקח אחריות ומנהל מלחמה. אסור להפוך את הרמטכ"ל לברווז צולע, הוא צריך לקבל גיבוי מלא, שהוא לא מקבל אותו מראש הממשלה משעות אחרי הכשלון ב-7 באוקטובר. הוא צריך לקבל גיבוי משר הביטחון ומהמטה הכללי שלו. הרמטכ"ל כן יקח אחריות ויחליט ללכת במקום מסוים ולא בלוח הזמנים שנקבע לו"