בירדן הודיעו היום (רביעי) כי לאחרונה סוכלו שני ניסיונות ענק להברחת מילוני כדורי קפטגון למדינה דרך סעודיה. זאת, לאחר ככל הנראה הגיעו מאיראן. על פי ההודעה, במסגרת תפיסת ההברחה הוחרמו 9.5 מיליון כדורים, שבהברתן לקחו חלק שתי "כנופיות". הכדורים הוחזקו בתוך כלי רכב. 

השופר של חיזבאללה טוען: הסכם עם החמאס הוא רק עניין של זמן | דיווח
בחיזבאללה הבינו את המתנה שהעניקה להם הממשלה - והתחילו לפעול

כמו כן, נמסר כי מדובר בתפיסה הגדולה ביותר שאירעה בשנים האחרונות. כזכור, מחבלי הנוחב'ה של החמאס נטלו את כדורי הקפטגון במהלך יום הטבח הרצחני שאירע בחודש אוקטובר האחרון. 

קפטגון (Captagon) הוא סם ממריץ שהופק לראשונה ב-1960 ונועד לטיפול בהיפראקטיביות ובדיכאון. בשל היותו ממכר מאוד ובעקבות תגובות פסיכוטיות אצל חלק מהמשתמשים, הסם הוצא מהחוק בארה"ב בשנת 1981, והוכנס לרשימת הסמים האסורים של ארגון הבריאות העולמי ב-1986. 

למרות האיסור, הוא נשאר כאמור פופולרי במזרח התיכון. הסיבה המרכזית לכך היא שמדובר בסם זול ויחסית פשוט לייצור. עיקר ההשפעות שלו הן תחושת עוררות ואופוריה, הפחתת הצורך בשינה, תיאבון ירוד ותחושת אנרגיה לכל אורך פרק הזמן בו הוא משפיע על הגוף. הסם היווה בעבר חלק מתעשיית הברחות הסמים שמימנה את אנשי דאעש, והיה בשימוש נרחב על ידי המחבלים של ארגון כשביצעו זוועות שזעזעו את העולם כולו.

לפני כשנתיים חשף תחקיר של "הניו יורק טיימס" כי לא רק דאעש, אלא גם משטרו של בשאר אסד בסוריה מימן רבות מפעולותיו על בסיס תעשייה משגשגת יצור "קפטגון" והברחתו לרחבי העולם. על פי התחקיר, חיזבאללה היה – וכנראה עדיין – מעורב בייצור ובהפצת הסם.