מנכ"ל "הביטחוניסטים", סא"ל (במיל') ירון בוסקילה, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לעתיד הלחימה מול ארגון הטרור חיזבאללה בגבול הצפון.

מסתמן הרושם שהצפון ניצב בפני התמודדות לא ברורה עם בעיית הכטב"מים, שנראית כסוג של רולטה רוסית. איך מערכת הביטחון יכולה להתמודד עם זה?
"כדי להסביר למה לפעמים אין אזעקות, חיזבאללה למד להפעיל את הכטב"מים האלה ברום נמוך קרוב קרקע, באופן כזה שהכטב"מ, לא מזוהים ואז הוא מצליח להפעיל אותם ולתקוף עוד לפני שמערכת הגילוי והזיהוי פועלת כנגד הזיהוי. הדבר הזה נהיה בעוכרנו. אלא שאנחנו ממשיכים להגיע מול חיזבאללה כמו שעשינו בשנים האחרונות באופן סימטרי: על כל פגיעה שהוא פוגע בנו אנחנו פוגעים בו בצורה מידתית בצד השני".

"זאת לא הדרך להתמודד עם ארגון טרור בטח לא בשלב הזה. חיזבאללה מבין שאנחנו נמצאים במו"מ על החטופים והוא רוצה ללחוץ על מדינת ישראל. אסור לשחק לידיים שלו. זה בדיוק הזמן לגבות מחיר לא רק מחיזבאללה אלא גם מלבנון כמדינה ולתקוף תשתיות אזרחיות. החיזבאללה נתון גם ללחץ הציבורי החברתי בתוך לבנון".

"אם לא נדע לתקוף תשתיות אזרחיות כאלה שהחברה הלבנונית תפעיל לחץ על חיזבאללה, לא נצא מהאירוע הזה. אנחנו צריכים לעלות שלב כבר מזמן. האינטרס הכלכלי שהיה להם עם הסכם הגז, צריך לבטל אותו מיד ולהעביר אותו לידיים שלנו כאחד הצעדים הראשונים בתגובה לפעילות של חיזבאללה. הכלכלה בלבנון כל כך רעועה שהדבר האחרון שהם צריכים הסלמה וכניסה למלחמה מצד ישראל, שתחריב את הכלכלה בלבנון".

תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א',רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א',רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תן לי דוגמה איזה תשתיות ואיזה יעדים שווה לישראל לתקוף?
"אנחנו במלחמה. כל יעד שנמצא בתוך לבנון שגורם לחץ לחברה הלבנונית הוא יעד לגיטימי. זה יכול להיות שדה תעופה, אזורי אנרגיה כאלה ואחרים. זה חלק מהצעדים שעושים במלחמה ואנחנו במלחמה. אנחנו בשנה גורלית שתכריע את עתיד מדינת ישראל מבחינה ביטחונית ב-50 שנה הבאות. ככל שהמלחמה הזאת תהיה חדה יותר וההישגים משמעותיים יותר ואנחנו נסיר את הכפפות, השקט שנקבל בשנים הקרובות יהיו הרבה הרבה יותר גדולים".

יכול להיות שמדינת ישראל ומערכת הביטחון חוששות לבצע את התקיפה מחשש שחיזבאללה עלול להגיע לטווחים ארוכים "בעדה, בעדה" חיפה, חדרה?
"בוודאי. כמו שעופר שלח כתב בספרו "האומץ לנצח", גם לנצח צריך אומץ. זה גם יכולת לספוג אבל בסופו של דבר, מי שיש לו אורך רוח ויכולת ומכיר בזכותו הוא זה שמנצח".