בצה״ל מעריכים כי עשרים עד שלושים מחבלי חמאס וג׳אהד איסלאמי חוסלו בתקיפה במחנה הפליטים נוסייראת במרכז הרצועה. בצה״ל אומרים כי תקפו באופן מדויק כיתות לימוד בבית הספר של אונר״א בו נמצאו המחבלים. בצה״ל מאשרים כי בית הספר היה מאוכלס במאות פלסטינים שנמלטו מרפיח. אולם המחבלים התמקמו באגף נפרד בבית הספר ופעלו משלוש כיתות כאשר בין המחבלים שחוסלו היו אנשי כח נוחבה של חמאס אשר לקחו חלק באירועי הרצח של השביעי לאוקטובר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

השב״כ העביר כבר לפני כמה ימים מידע מדויק על המצאות הכח הגדול מאוד של מחבלים בבית הספר. מדובר במחבלים משני הארגונים אשר סברו כי הימצאות בין האזרחים במחסה הומניטרי תגן עליהם מפגיעת צה״ל. המודעין של השב״כ סיפק מידע על התוכניות של המחבלים לבצע פיגועים נגד כוחות צה״ל במרחב המסדרון במרכז עזה. פעמים נערכו בחיל האוויר לבצע את החיסול, אך עצרו את המבצע מחשש לפגיעה באזרחים.

הלילה, כאשר התברר כי אין סכנה לאזרחים שנמצאים באגף האחר של בית הספר, פעל חיל האוויר וביצע פגיעות מדויקות בשלושת חדרי הלימוד בהם נמצאו עשרות המחבלים. בצה״ל בודקים כעת האם היו גם פעילים בכירים. בצבא אומרים כי הפגיעה הייתה קטלנית ועשרות המחבלים נפגעו ככל הנראה רובם חוסלו.

״אנחנו מראים להם שאין להם מקומות בטוחים בעזה, שנפעל גם אם הם מסתתרים בסמוך למחסות. אנחנו נפגע במחבלים שלקחו חלק באירועי שבעה באוקטובר ונפגע במחבלים אשר מתכננים לפגוע בחיילי צה״ל ולבצע פיגועים כנגדנו״, אומר גורם בצה״ל. בצה״ל מתכוונים להציג לתקשורת העולמית את שמות המחבלים שחוסלו וכן את סרטוני התקיפה.

בתוך כך, במהלך הלילה סיכלו לוחמי אוגדת איו״ש נסיון פיגוע משמעותי, כאשר רכב תופת שיצא מכפר טובאס התפוצץ בסמוך למחסום צה״ל. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו. השב״כ פתח בחקירה כדי להבין היכן התכוונו המחבלים להפעיל את רכב התופת.