מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, התייחס היום (חמישי) להיערכות הצבא למלחמה כוללת מול החיזבאללה, זאת בטקס לציון 18 שנה למלחמת לבנון השנייה. "אנו נמצאים במלחמה אשר בראשיתה כשלנו במשימת ההגנה ואיבדנו רבים ורבות מאחיינו ואחיותינו – ומתוך השבר העמוק הזה קמנו ,יצאנו להשיב מלחמה שערה. בדרום צה"ל יצא להתקפה על חמאס – נחוש ומחויב להשיב את החטופים ולהכות את ארגון החמאס", ציין בפתח דבריו.

אם החטוף הטיחה בגנץ: "אתה מפקיר את בני למוות? תגיד לי את זה עכשיו"
בן גביר נגד הרמטכ"ל: "עובדים עם תפיסה יותר מדי מוסרית והומנית"

הוא ביקש להעביר מסר לארגון הטרור חיזבאללה: "בשבוע האחרון השלמנו הערכות מטכ"לית למתקפה בצפון. אני נפגש עם הלוחמים והמפקדים בשטח, הם מתאמנים ונחושים. אני בטוח ביכולתם לעמוד בכל משימה למול ארגון הטרור חיזבאללה. אנחנו ערוכים ומוכנים, וכשנפקד, האויב יפגוש צבא חזק ומוכן". 

פעילות צה"ל בציר פילדלפי (צילום :דובר צה"ל)

הוא התחייב לחזרתם של תושבי הצפון לבתיהם: "המשימה שלנו ברורה - לשנות את המציאות הביטחונית, כדי שנוכל להחזיר אתכם לביתכם כמה שיותר מהר – בביטחון ובתחושת ביטחון. את שנשרף נצליח לשקם ואת התושבים שהתפנו הבטחנו להשיב - הבטחנו ונקיים. ביד אחת נבנה, נזרע ונשתול, וביד השנייה נילחם ונגבה מחיזבאללה מחיר כבד. מכובדיי, מקווי הדמיון בין שתי המלחמות אי אפשר להתעלם. האויב הוא אותו אויב והמשימה היא אותה המשימה".

לסיום, אמר: "יחד נמשיך לתרגל ולהתאמן. יחד נבטיח שכאן, במפעל החיים המשגשג בארץ אבותינו, ימשיך העם היהודי לצמוח, להתפתח ולהיות למופת בעבור אומות העולם. יחד נזכור את מלחמות העבר, ויותר מהן, נזכור את הנופלים – הגיבורים, שהתייצבו ונעמדו איתן, נחושים לרדוף את אויבינו, נכונים להגן בגופם על אחיהם, על תושבי ישראל. יחד נישיר מבט אל העתיד ואל הניצחון, יחד נילחם על זכותנו להיות עם חופשי בארצנו".