דובר צה"ל חשף היום (חמישי) כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ נתקף מתחם שבו שהו מחבלים שתכננו פיגועים - בתוך בית ספר של אונר"א. כ-30 מחבלים פעלו בתוך בית הספר, פעלו משם ותכננו פיגועים כנגד כוחות צה"ל, והסתתרו שם בשלוש כיתות. חלקם פעלו בשבעה באוקטובר.

חמאס לא היה מוכן לזה: "שיפא 2" קרה הלילה הפעם במקום אחר בעזה

עוד מסר כי בצה"ל עוסקים בזמן הזה בהבנה מי המחבלים הנוספים שחוסלו, ואמר: "נרדוף כל מי שלקח חלק ב-7 באוקטובר".

בתוך כך, התייחס למחבלים שניסו לחצות לשטח מדינת ישראל ממרחב רפיח ואמר כי הם יצאו מתוך פיר מנהרה, כ-200 מטר מהגבול. כוחות צה"ל ממפים את המנהרה ומשמידים אותה.

כעת הותר לפרסום הסרטון ובו חוסלו המחבלים שחצו את הגבול:

חיסול המחבלים שחצו את גבול עזה (צילום :דובר צה"ל)

דובר צה"ל יצא בהצהרה זו לאחר שהכותרות הראשיות בעולם היו שישראל "הרגה עשרות בבית הספר של האו"ם". חמאס טענו כי נהרגו בתקיפה עשרות אזרחים, אך בצה"ל הבהירו שבמקום שהו עשרות מחבלים. ב-CNN ציטטו את הנתונים של משרד הבריאות בעזה, לפיהם נהרגו 45 פלסטינים בתקיפה שהתרחשה ב-3 לפנות בוקר. הם טענו, כי בית הספר שימש כמחסה. כעבור שעה מרגע הפרסום, אישר דובר צה"ל את התקיפה והבהיר: "לפני התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים.

לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את התקיפה טרם ההצהרה של דובר צה"ל, והדובר שלו סטפן דוז'ריק הדגיש כי הוא ציין: "בנייני האו"ם אינם מותרים להתקפה, גם במהלך מלחמה, והם חייבים להיות מוגנים על ידי כל הצדדים בכל עת". עוד אמר דוז'ריק כי "המזכ"ל קורא לכל הצדדים לכבד ולהגן על אזרחים". לדבריו, שהו במקום כ-6,000 פליטים.

המחבלים שחוסלו בבית הספר של אונר''א בנוציראת (צילום: דובר צה''ל)
המחבלים שחוסלו בבית הספר של אונר''א בנוציראת (צילום: דובר צה''ל)

נזכיר כי מוקדם יותר היום פורסם בדבר התקיפה, ושבצה״ל מעריכים כי עשרים עד שלושים מחבלים מהחמאס ומהג׳אהד איסלאמי חוסלו בתקיפה במחנה הפליטים נוסייראת במרכז הרצועה. בצה״ל אומרים כי תקפו באופן מדויק כיתות לימוד בבית הספר של אונר״א בו נמצאו המחבלים. בצה״ל מאשרים כי בית הספר היה מאוכלס במאות פלסטינים שנמלטו מרפיח. אולם המחבלים התמקמו באגף נפרד בבית הספר ופעלו משלוש כיתות כאשר בין המחבלים שחוסלו היו אנשי כח נוחבה של חמאס אשר לקחו חלק באירועי הרצח של השביעי לאוקטובר.

פעמים נערכו בחיל האוויר לבצע את החיסול, אך עצרו את המבצע מחשש לפגיעה באזרחים. הלילה, כאשר התברר כי אין סכנה לאזרחים שנמצאים באגף האחר של בית הספר, פעל חיל האוויר וביצע פגיעות מדויקות בשלושת חדרי הלימוד בהם נמצאו עשרות המחבלים. בצה״ל בודקים כעת האם היו גם פעילים בכירים. בצבא אומרים כי הפגיעה הייתה קטלנית ועשרות המחבלים נפגעו ככל הנראה רובם חוסלו.